کد خبر: 221109
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۲:۰۱:۰۰
| |

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران:

8 میلیون زوج نابارور در سطح کشور وجود دارد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: تقریباً 8 میلیون زوج نابارور در سطح کشور وجود دارد که مشکل باروری دارند و دولت باید برای این افراد کمک اختصاص دهد تا بتوانند از پس هزینه‌های درمان برآیند.

8 میلیون زوج نابارور در سطح کشور وجود دارد
کد خبر: 221109
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۲:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ثریا شارقی در حاشیه بازدید از سمن‌های فعال شهرستان قرچک در حوزه بانوان اظهار داشت: یکی از کارهای بسیار خوبی که دولت در سال گذشته برای بانوان کارآفرین در نظر گرفت بحث 48 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصد برای مشاغل خانگی بود.

وی افزود: الحمدالله تاکنون با پیگیری‌هایی که استاندار تهران داشت، حدود 21 میلیارد تومان را بانک‌ها پرداخت کردند و تا شهریورماه هم تمام این مبلغ باید پرداخت شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران تصریح کرد: در مباحث زنان روستایی هم تسهیلات برای کارهایی که در برای روستا تعریف‌شده است و اگر بانوانی بتوانند کارآفرینی خوبی در روستا تعریف کند حداقل 100 میلیون تومان تسهیلات به او تعلق خواهد گرفت که از طریق ثبت‌نام در سامانه‌ی کارا می‌تواند این تسهیلات را دریافت کند.

شارقی در خصوص مشکلات وام‌گیرندگان و نداشتن ضامن برای برخی از بانوان کارآفرین، اظهار داشت: مشکل داشتن وثیقه و ضامن برای اخذ وام از حوزه‌ی کار ما خارج است. این موضوع مربوط به بانک‌ها می‌شود که بابت پولی که به درخواست‌کننده می‌دهد ضامن می‌خواهد. البته می‌شود این وام‌ها را زیر نظر و پشتیبانی ارگان خاصی گرفت تا گروه‌های خیرین این تسهیلات را دریافت کنند و افراد را تحت پوشش قرار دهند. یعنی به‌جای اینکه ما بحث خویش‌فرمایی را گسترش دهیم، بحث کارفرمایی و پشتیبان را گسترش دهیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در خصوص امنیت اجتماعی، اظهار کرد: در بحث امنیت اجتماعی امور بانوان و خانواده استانداری تهران آموزش‌هایی را در نظر گرفته است و در مناطق محروم برنامه‌ریزی‌های شده است. 3 گروه جهادی بسیج، سمن‌ها و کارشناسان اداری را در مناطق آسیب‌دیده که مشخص‌شده است، آورده‌ایم تا آموزش و مشاوره‌ها را در این مناطق اجرایی کنیم تا از آسیب‌ها جلوگیری کرده و یا اگر آسیبی است آن را تعدیل کنیم.

وی گفت: این مسائل چون فرهنگی هستند نیاز به آموزش دارند. بنده معتقدم فرزند آوری را باید درجاهایی متمرکز کنیم که خانواده‌ها تمکن مالی داشته باشند. ما به دنبال سرمایه‌ی انسانی مطلوب و خوب هستیم. هم‌اکنون مناطق 1 و 2 تهران اصولاً تک‌فرزندی هستند و ما باید روی این خانواده‌ها تمرکز کنیم و باید به لحاظ ذهنی و نگرشی آن‌ها را آماده کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران اذعان داشت: در خصوص طرح‌های حمایتی دولت، قبلاً یک‌سری مسائلی بود که قطع‌شده بود ازجمله آن این بود که به فرزند سوم بیمه تعلق نمی‌گرفت و یا به مادر مرخصی زایمان نمی‌دادند که این کمک‌ها برگشت و مجدداً اجرایی شد. تقریباً 8 میلیون زوج نابارور در سطح کشور وجود دارد که مشکل باروری دارند و دولت باید برای این بانوان یکسری یارانه‌ها و کمک‌ها در نظر بگیرد تا بتوانند از پس هزینه‌های درمان برآیند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها