کد خبر: 221423
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۴ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

اکبر زندی عضو شورای شهر گلپایگان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

هنوز شورا ورودی به موضوع سد کوچری نداشته است/ مشکلات دامداران و کشاورزان ابعاد ملی دارد

اکبر زندی عضو شورای شهرستان گلپایگان درباره موضوع انتقال آب از سد کوچری به قم و تبعات کم‌آبی در این منطقه می‌گوید: «در این خصوص باید تصمیمات جدی اتخاذ شود و فعلا شورا به این موضوع ورود نکرده است و ابتدا باید شرکت آبفای گلپایگان درباره این مساله تصمیم‌گیری کند.»

هنوز شورا ورودی به موضوع سد کوچری نداشته است/ مشکلات دامداران و کشاورزان ابعاد ملی دارد
کد خبر: 221423
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۴ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته جاری اعلام شد که آب انتقالی از سد کوچری گلپایگان به قم نهایتا تا چهار سال آینده توانایی تامین آب این منطقه را دارد و از همین حالا مسئولان قم باید راهکاری را برای تامین منابع مالی خود در سال‌های آتی پیدا کنند؛ موضوعی که در عین حال فراتر از قم، آینده گلپایگان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. آن هم در شرایطی که بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها و تولیدات اقتصادی این منطقه با کشاورزی و دامداری درگیر بوده و از این حیث این مساله اهمیت دوچندانی برای آینده اقتصادی گلپایگان خواهد داشت.

ثبات نرخ دامداران را متضرر کرده است

علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی چند روز قبل به بُعد دیگری از مشکلات دامداران این شهر اشاره کرده و گفته بود که «گرانی دوبرابری قیمت نهاده‌های دامی نرخ تولید در دامداری‌های گلپایگان را تصاعدی کرده است، اما متاسفانه ثبات نرخ‌ها دامداران را متضرر کرده است».

به گفته او، برای ثبات اقتصاد دامداری‌های گلپایگانی باید نرخی برای نهادهای دامی درنظر گرفت که هزینه تولید در دامداری های کشور تناسب با میزان فروش داشته باشد؛ بنابراین دولت باید با اقدامات اصولی برای توقف گرانی نهاده‌های دامی تدابیری را اتخاذ کند، زیرا در دوسال گذشته نرخ نهاده های دامی افزایش داشته است.

هنوز به موضوع سد کوچری ورود نکردیم

اکبر زندی عضو شورای شهرستان گلپایگان در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین درباره موضوع انتقال آب از سد کوچری به قم و تبعات کم‌آبی در این منطقه می‌گوید: «در این خصوص باید تصمیمات جدی اتخاذ شود و فعلا شورا به این موضوع ورود نکرده است و ابتدا باید مسئولان مربوطه با منابع آبی درباره این مساله تصمیم‌گیری کند.»

دولت باید مشکلات کشاورزان و دامداران را حل کند

زندی همچنین با اشاره به سخنان اخیر بختیار درباره مشکلات دامداران گلپایگان بر این مساله تاکید می کند که « صرفا اتفاقی که رخ داده را نمی‌توان به گلپایگان منحصر کرد که امروز بخواهیم فقط به صورت محدود درباره آن موضع‌گیری کرده یا اظهارنظر کنیم. همان طور که می‌دانیم ثبات نرخ محصولات کشاورزی و دامداری در عین افزایش قیمت مراحل تولید باعث شده است که دامداران و کشاورزان دچار مشکلات عدیده‌ای شوند.»

دولت باید دست به کار شود

عضو شورای شهرستان گلپایگان در شورای عالی استان‌ها در ادامه نیز به این نکته اشاره کرد: « دولت باید تدبیر و سیاست ویژه‌ای را برای حل مشکلات کشور از جمله مسائل و موانع و چالش‌های پیش روی کشاورزان و دامداران چاره کند. طبعا این مساله به صورت کلان بوده و کشاورزان و دامداران گلپایگان نیز تحت تاثیر این مساله هستند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها