کد خبر: 221750
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۶:۲۴:۰۰
| |

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر:

بیمه اجتماعی روستاییان فراگیر شود

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با تاکید بر فراگیر شدن بیمه اجتماعی روستاییان گفت: در حال حاضر میانگین سن بیمه روستاییان 36 سال است.

بیمه اجتماعی روستاییان فراگیر شود
کد خبر: 221750
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۶:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا واعظ مهدوی مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشورعصر چهارشنبه در جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مازندران با بیان اینکه بیمه نوعی پس انداز برای دوران جوانی به شمار می رود تا از مزایای آن در دوران پیری و بازنشستگی استفاده کرد گفت: سن بیمه توسط قانونگذار زیر 50 سال درنظر گرفته شده است.

وی میانگین سن بیمه شدگان جدید در سال 97 را 36 سال اعلام کرد و افزود: این امر نشان می دهد که فرهنگ و نگرش توسعه بیمه بین جامعه در حال انجام است و یک سوم بیمه را بیمه شدگان و دوسوم را دولت می پردازد.

واعظ مهدوی با بیان اینکه بیمه اجتماعی مختص روستاییان است و قابل اجرا در شهرها نیست اظهار داشت: به دلیل آنکه روستاییان از برخی امکانات شهری بهره مند نیستند بنابراین برای حمایت از آنان، بیمه اجتماعی روستاییان مطرح شده است.

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور همچنین درباره نحوه پرداخت حق بیمه روستاییان یادآور شد: بیمه تکمیلی، بازنشستگی، افزایش تسهیلات و سایر خدمات مانند بیمه زلزله و غیره برای روستاییان درنظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید چتر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در کشور افزایش یابد و نباید فرد بلاتکلیف و بیمه نشده در کشور باشد.

واعظ مهدوی، کف بیمه روستاییان را 20 هزار تومان اعلام کرد و گفت: ما با 20 هزار تومان روستاییان را بیمه می کنیم و خدمات ما به اندازه تامین اجتماعی نیست و پوشش کامل بیمه اجتماعی هدف اصلی است و میزان پوشش باید به 80 درصد برسد.

وی با بیان اینکه میزان پوشش بیمه اجتماعی روستاییان در مازندران 18 درصد است، این میزان را شایسته ندانست.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها