کد خبر: 222283
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۴:۳۱:۰۰
| |

هشدار پلیس آگاهی قزوین به خریداران خودرو

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از مردم خواست قبل از خرید خودرو از اصالت آگهی‌های پیش فروش خودرو مطمئن شوند .

هشدار پلیس آگاهی قزوین به خریداران خودرو
کد خبر: 222283
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۴:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ آرش مرادی رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: با توجه به نوسانات بازار ارز و تاثیرگذاری آن در معاملات بازار خودرو‌های داخلی و خارجی، تعدادی از شرکت‌ها از این شرایط سوء استفاده می‌کنند و با تبلیغ‌های وسوسه کننده سعی در جذب مشتری برای فروش محصولات خود دارند.

سرهنگ مرادی افزود: برخی از مردم با توجه به قیمت مناسب اعلام شده از سوی این شرکت‌ها، برای خرید خودرو ثبت نام می‌کنند و برخی اوقات با پرداخت یک سوم تا نیمی از پول خودرو به عنوان پیش قسط انتظار دریافت خودرو در موعد مقرر را دارند.

وی اضافه کرد: خودرو‌هایی که از سوی این شرکت‌ها به مشتریان وعده فروش داده می‌شود وجود خارجی ندارد و این در واقع شگرد متقلبانه آنان است.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان، این کلاهبرداران پس از دریافت پول‌های متقاضیان، معاملات پرسودی می‌کنند و در زمان تحویل خودرو به مشتریان گفته می‌شود که فعلاً امکان تحویل آن مهیا نیست و از آنان می‌خواهند که پول خود را پس بگیرند.

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه پس دادن پول مشتریان نیز گاهی اوقات ممکن است چند ماه طول بکشد، افزود: بدین ترتیب میلیارد‌ها تومان پول متقاضیان خرید خودرو برای ماه ها، به تجارت عده‌ای سودجو تبدیل می‌شود و پس از چند ماه تاخیر، اصل پول پیش فروش و در مواردی نیز اصلا‍ً پولی به مشتریان برگشت داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های وارد کننده خودرو می‌بایست جهت انجام فعالیت‌های خود از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند، گفت: درج آگهی در مطبوعات و تبلیغات در فضای مجازی از سوی شرکت‌های مختلف خودرویی و لیزینگی دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده، نیست پس باید شهروندان ابتدا از اصالت آن‌ها از طریق استعلام از مراجع رسمی مطمئن شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها