کد خبر: 222490
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۲:۴۹:۰۰
| |

رئیس اداره منابع آب شهرستان شادگان خبر داد:

حوضچه‌های پرورش ماهی غیرمجاز در شادگان تخریب شدند

رئیس اداره منابع آب شهرستان شادگان از شناسایی و تخریب 77 هکتار حوضچه پرورش ماهی غیرمجاز در حوضه کارون و جراحی شادگان خبر داد.

حوضچه‌های پرورش ماهی غیرمجاز در شادگان تخریب شدند
کد خبر: 222490
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۲:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالمحمد بشیری، رئیس اداره منابع آب شهرستان شادگان با اشاره به شناسایی و تخریب 77 هکتار حوضچه غیرمجاز پرورش ماهی در این شهرستان بیان داشت: 70 هکتار از این حوضچه ها در حوزه جراحی و 7 هکتار در حوزه کارون این شهرستان قرار داشتند.

وی تصریح کرد: توانستیم 70 هکتار حوضچه پرورش ماهی غیرمجاز حوزه جراحی را با رضایت و همکاری کشاورزان شهرستان شادگان تخریب شد.

بشیری با بیان اینکه با این اقدام از برداشت 7 میلیون مترمکعب آب در هر هکتار و در هر سال جلوگیری شود تا آب به کشت های دایم برسد اذعان داشت: درحال حاضر هم برنامه تخریب 148 هکتار در حوضه جراحی در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان شادگان در ادامه افزود: متاسفانه در حوزه کارون 337 هکتار حوضچه غیر مجاز وجود دارد که به همه آن ها اخطار داده و مشکلات بحران خشکسالی برای آن ها تشریح شد، چنانچه همکاری نکردند جهت اجرای دستورالعمل ستاد خشکسالی استانداری و رسیدن آب به کشت های دائم اقدام قضایی خواهیم کرد و با متخلفان بصورت قانونی برخورد می شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون روند احداث حوضچه های غیرمجاز متوقف و با کارهای انجام شده، بسیاری از متخلفان به این باور رسیده اند که باید هرچه سریع تر نسبت به خشک کردن حوضچه های غیرمجاز خود اقدام نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها