کد خبر: 226063
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۵:۳۱:۰۰
| |

سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان کامیاران خبر داد:

عرضه قلیان 6 قهوه خانه را در کامیاران به تعطیلی کشاند

سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان کامیاران از تعطیلی 6 واحد قهوه خانه سنتی در این شهرستان به دلیل عرضه غیرمجاز قلیان خبر داد.

عرضه قلیان 6 قهوه خانه را در کامیاران به تعطیلی کشاند
کد خبر: 226063
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۵:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد فاتحی، سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان کامیاران با اعلام تعطیلی 6 واحد قهوه خانه سنتی در این شهرستان به دلیل عرضه غیرمجاز قلیان گفت: این قهوه خانه ها طی گشت های مشترک این واحد با دایره اماکن نیروی انتظامی پلمپ شده اند.

وی با اشاره به اینکه ماموران در این بازدیدها موفق به ضبط و جمع آوری 137 جام قلیان نیز شدند، افزود: با حکم دادستانی و در حضور نمایندگان دایره اماکن نیروی انتظامی و دادستان این شهرستان قلیان ها معدوم سازی شد.

فاتحی فرهنگ سازی را از اولویت های مبارزه با مصرف عمومی قلیان و مواد دخانی دانست و تاکید کرد: برخورد با قهوه خانه های غیرمجاز و جمع آوری و ضبط قلیان از این اماکن به صورت مستمر در شهرستان انجام می شود.

براساس بررسی های علمی کشیدن یک قلیان در مقایسه با یک نخ سیگار، 12 برابر بیشتر دود، 2 برابر بیشتر نیکوتین و 2 برابر بیشتر منواکسید کربن وارد بدن می‌کند و به ازای هر 45 دقیقه تا یک ساعت کشیدن قلیان به اندازه پنج بسته سیگار، دود وارد بدن انسان می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها