کد خبر: 226669
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ۱۳:۱۲:۰۰
| |

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین تاکید کرد:

رسانه‌ها درکاهش جو روانی ناشی ازافزایش بی‌رویه قیمت‌ها همکاری کنند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت:جو روانی ناشی از افزایش بی رویه قیمتها در جامعه نگران کننده است و رسانه ها باید با اطلاع رسانی مناسب نسبت به کاهش دغدغه مردم همکاری بیشتری کنند.

رسانه‌ها درکاهش جو روانی ناشی ازافزایش بی‌رویه قیمت‌ها همکاری کنند
کد خبر: 226669
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود احمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین در دیدار سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با کارکنان اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه وظیفه اصلی این سازمان رسیدگی به پرونده‌های تخلف، صدور حکم و اجرای احکام است به منظور رسیدگی به مطالبات مردم نسبت به افزایش گشت های بازرسی و نظارت بر نحوه عرضه کالاها اقدام کرده ایم تا با کسانی که با احتکار و گرانفروشی موجب اخلال در نظام اقتصادی می شوند برخورد جدی شود.

وی افزود: در حال حاضر نوسان و افزایش قیمت کالاها در بازار بیشتر بار روانی دارد که در جامعه موجب نگرانی مردم شده و در این شرایط باید با کمک رسانه ها برای کاهش این دغدغه اقدام کرد.

احمدی با بیان اینکه افزایش قیمت در بسیاری از موارد در بازار هیچ منطق و دلیلی ندارد گفت: با اقدامات انجام شده در استان خوشبختانه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی مردم نداریم و جای نگرانی نیست.

کشف37 میلیارد تومان کالای احتکارشده در قزوین

وی از کشف37 میلیارد تومان کالای احتکارشده در قزوین خبر داد و تصریح کرد: ماموران تعزیرات حکومتی در روزهای گذشته از 300 انبار نگهداری کالا بازدیدکرده و نحوه نگهداری و عرضه کالاها را مورد بررسی کارشناسی قرار دادند و با متخلفان نیز برخورد کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی یادآورشد: در این راستا 14 انبار بزرگ برای نگهداری کالاهای ضروری مردم اختصاص یافته بود که بررسی نشان داد در برخی موارد کالاها احتکار شده و به بازار ارائه نمی شود.

وی بیان کرد: پس از بررسی های کارشناسی پنج پرونده تشکیل شد که پس از بررسی تخلف صورت گرفته توسط تعزیرات حکومتی برای سه پرونده حکم صادر شده و دو پرونده نیز در حال بررسی و دریافت استعلام از دستگاههای ذیربط است که حکم آنها در اسرع وقت صادر خواهد شد.

احمدی یادآورشد: از ابتدای سال جاری تاکنون 222 مورد بازرسی صورت گرفته و متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در استان به سه الی 4 روز رسیده در حالی که در برنامه اجرایی سازمانی، متوسط زمان رسیدگی برای تخلفات یادشده 20 روز اعلام شده است.

جریمه 62 میلیارد ریالی متخلفان در قزوین

احمدی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 500 هزار فقره پرونده تخلف در اداره تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده و متخلفان به پرداخت 62 میلیارد ریال جریمه محکوم شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: این اداره کل در بررسی چند شاخصه سازمان تعزیرات حکومتی کشور در میان استان ها موفق به کسب رتبه برتر شده است.

سازمان تعزیرات حکومتی در آبان سال 1373 با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام و بر اساس قانون تعزیرات حکومتی، با هدف مقابله با هجمه مفسدان خرد و کلان اقتصادی و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاسیس شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها