کد خبر: 234190
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

 مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاهد خبر داد:

شناسایی 4400 حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه/ انسداد 65 حلقه چاه

 مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از انسداد 65 حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه خبر داد و گفت: چهار هزار و 400 حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شده است

شناسایی 4400 حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه/ انسداد 65 حلقه چاه
کد خبر: 234190
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مروت قبادی مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت: از سال 86 تا کنون چهار هزار و سه حلقه چاه غیر مجاز با حجم 98 میلیون مترمکعب برداشت سالیانه در سال در سطح استان مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار هزار و 400 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده است، افزود: از سال 86 تا کنون26 گروه به منظور نظارت، کنترل و انسداد چاه ها مستقر شدند که کار توقیف دستگاه های حفاری غیرمجاز و پلمپ چاه های مجاز که برداشت غیرمجاز داشتند را انجام می دهند.

مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمانشاه تصریح کرد:اعتباراتی که باید برای این حوزه تخصیص یابد کافی نیست و روند کار آن گونه که باید نبوده است.

وی گفت: از سال 96 نصب کنتورهای حجمی آغاز شده و اینک نیز ادامه دارد اما با توجه به نوسانات قیمت نصب آن با کندی انجام می شود.

مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در گذشته کنتورهای هوشمند آب و برق داشتیم خاطر نشان کرد: یک هزار و 260 چاه را مجهز به نصب کنتور هوشمند آب و برق کرده ایم.

وی بیان کرد: تعدادی چاه غیرمجاز که مضر به منافع عامه هستند باید مسدود شوند امسال هم 65 حلقه چاه مسدود شده است که به دلیل مشکلات اعتباری نسبت به سال قبل، تعداد انسدادها افت داشته اما در نیمه دوم سال، سرعت کار افزایش خواهد یافت.

قبادی افزود: حفر چاه های غیرمجاز و بهره برداری از منابع آب زیرزمینی تابع مولفه هایی است که تنها به مردم بستگی ندارد بلکه بیکاری و شرایط اقتصادی نیز باعث افزایش تمایل مردم به چنین اقداماتی می شود از سوی دیگر عموم مردم خواستار کنترل ما برای جلوگیری از هدر رفت منابع آب هستند که در نتیجه راهکار آن نصب کنتور هوشمند است که با توجه به گرانی آن دولت باید حمایت کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها