کد خبر: 240729
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ ۱۵:۰۵:۰۰
| |

آیت‌الله سبحانی:

پیاده‌روی اربعین احیاکننده شعار «هیهات من الذله» در جهان است

مرجع تقلید شیعیان گفت: اربعین شعاری است که شیعیان جهان را با هم متحد و منسجم می‌کند، چراکه تحت زیارت اربعین شعار حسینی «هیهات من الذله» را احیا کرده و زنده نگه می‌دارند.

پیاده‌روی اربعین احیاکننده شعار «هیهات من الذله» در جهان است
کد خبر: 240729
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ ۱۵:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اهمیت اربعین در دین مبین اسلام اظهار داشت: در اربعین قوای انبیا و اولیا تکمیل‌تر می‌شود و اربعین یک نوع اثر تکمیلی در فرد و جامعه دارد. در روایات آمده ارتباط انسان با جسمش تا 40 روز بعد از فوتش حفظ می‌شود و اربعین امام حسین(ع) نمونه دیگری از اثر تکمیلی بوده به‌گونه‌ای که زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شعار شیعه است.

وی با تأکید بر حیاتی شدن پیاده‌روی اربعین در دنیای امروز گفت: در دوران قبلی دشمنان مشکلی با اسلام و شیعه به آن صورت نداشتند و سابقا مسائل مختلف مثل انتخابات دخالت می‌کردند، اما الان می‌بینند که دستشان کوتاه است علیه ما توطئه افکنی می‌کنند. ایران برای سایر ملل مایه هراس نیست و اربعین شعاری است که شیعیان جهان را با هم متحد و منسجم می‌کند، چراکه تحت زیارت اربعین شعار حسینی «هیهات من الذله» را احیا کرده و زنده نگه می‌دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حضور پرشکوه ده‌ها میلیونی شیعیان در مراسم اربعین خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا چنین حرکت میلیونی دیده نمی‌شود، مراسم پیاده‌روی اربعین در دنیا بی‌نظیر بوده و منحصربه‌فرد است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها