کد خبر: 248374
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۹ ۱۵:۴۴:۰۰
| |

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش:

10 ناوگروه ارتش با عنوان صلح ودوستی از کشورهای مختلف بازدید کردند

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از 10 ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان صلح و دوستی از کشورهای مختلف بازدید کردند.

10 ناوگروه ارتش با عنوان صلح ودوستی از کشورهای مختلف بازدید کردند
کد خبر: 248374
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۹ ۱۵:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر دریادار دوم پرویز سلیمی‌پناه معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته زنجان، افزود: دریا برای کشور جمهوری اسلامی ایران مانند همه کشورهایی که به دریا راه دارند، در حوزه‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی و اجتماعی دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد حمل و نقل تجاری جهان از طریق دریا انجام می‌شود، ادامه داد: کشور ایران برای اینکه به مبادلات تجاری و واردات خود تداوم بخشد، باید این امکان را داشته باشد که خطوط مواصلاتی خود را باز نگه دارد.

سلیمی پناه افزود: بیش از 85 درصد واردات کشور از طریق دریاست و بیش از 98 درصد صادرات نفت کشور نیز از راه دریایی انجام می‌شود؛ با توجه به سکوهای نفتی، بنادر و گمرکات اهمیت دریا بیش از پیش روشن می‌شود.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه نیروی دریایی یکی از ابزارهایی است که از راه حمایت از بهره‌برداری اقتصادی و در راستای دیپلماسی نظامی، از سیاست کشور پشتیبانی می‌کند، ادامه داد: ایران یک کشور ساحلی است و نزدیک به نیمی از مرزهای کشور را مرزهای آبی تشکیل می‌دهد.

سلیمی پناه با بیان اینکه تهدیدهای دشمنان دیرینه نظام تاثیر منفی در پیشرفت نیروی دریایی نداشته است، گفت: ناوشکن سهند را در 6 سال ساختیم. ناوشکن دماوند را در مدت 18 ماه خواهیم ساخت و تلاش داریم تولید ناوشکن را به یک سال برسانیم.

وی با بیان طی هشت سال دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش همواره در صحنه حضور داشته است، گفت: هزار کشتی و 500 میلیون تن کالا توسط نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس اسکورت شدند و پس از پایان جنگ تحمیلی نیز نیروی دریایی در راستای منویات مقام معظم رهبری و دید راهبردی ایشان، بازسازی کشتی‌ها و ناوهای جنگی را آغاز کرد.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در این راستا تقویت دیپلماسی دریایی را در پیش گرفتیم ناوهای موشک‌انداز کلاس سینا و جمران را می‌سازیم. بیش از 10 ناوگروه با عنوان صلح و دوستی از کشورهای مختلف بازدید کردند و زیردریایی‌های سبک کلاس غدیر را در دستور کار داریم.

سلیمی پناه ضمن تاکید به افزایش قدرت دریایی جمهوری اسلامی و قدرت بازدارندگی هجوم و تهدید از دریا، افزود: این خبر خوش را می‌دهیم که ناوشکن سهند به زودی به نیروی دریایی ملحق می‌شود.

وی ادامه داد: دریاها و اقیانوس‌ها توسط 9 تنگه با هم ارتباط دارند و یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای تجارت، مسیر دریایی است‌ و از طریق دریا می‌توانیم با کشورهای دوست و هم‌ پیمان مبادله داشته باشیم و دیپلماسی خود را در این حوزه افزایش دهیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها