کد خبر: 258299
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه خبر داد:

توسعه و تجهیز گرمخانه‌های کرمانشاه برای نگهداری معتادان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نیز نسبت به توسعه و تجهیز گرمخانه‌ها اقدام می‌کنند، بیان کرد: سال گذشته سه سرپناه شبانه در استان کرمانشاه برای نگهداری معتادان وجود داشت که امسال این تعداد به 6 سر پناه رسیده است.

توسعه و تجهیز گرمخانه‌های کرمانشاه برای نگهداری معتادان
کد خبر: 258299
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی شمشیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار داشت: پروژه اشتغال و صیانت از معتادان بهبود یافته در شهرستان کنگاور در راستای اجرای مواد 15 و 16 مبارزه با مواد مخدر در دست اقدام است که پس از تکمیل مراحل درمانی درصدد صیانت پس از خروج، حرفه‌آموزی و اشتغال معتادان هستیم.

وی افزود: جلسه ای با حضور 100 سازمان مردم نهاد در استان کرمانشاه که در زمینه مبارزه با مواد مخدر فعال هستند برگزار و مقرر شد از سوی معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری به سازمان‌های مردم‌نهاد واجد شرایط که می‌تواند در قالب مراکز ماده 15 فعالیت داشته باشند وام 4 تا 6 درصدی به عنوان مشوق بخش دولتی اعطا شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه بیان کرد: اعتباراتی برای توسعه و تجهیز سرپناه های شبانه در وجه بهزیستی پرداخت خواهد شد که به واسطه منابع پایداری که از سنوات قبل تخصیص یافته سرپناه های شبانه بروز و چند مرکز سرپناه دیگر در سطح استان کرمانشاه افتتاح شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکل خاصی در زمینه نگهداری معتادان نداریم، گفت: با صدور پروانه بهره برداری در قالب ماده 16 شهرداری نیز به دنبال توسعه زیربنایی مراکز نگهداری و ارتقا ظرفیت این مراکز از 100 نفر به 300 نفر هستیم.

شمشیری با بیان اینکه در زمینه جمع‌آوری و غربالگری عملیات مقدماتی و تکمیلی آغاز خواهد شد، گفت: سال گذشته سه سرپناه شبانه در استان کرمانشاه برای نگهداری معتادان وجود داشت که امسال این تعداد به 6 سر پناه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها نیز نسبت به توسعه و تجهیز گرمخانه ها اقدام می‌کنند، بیان کرد: در مجموع مشکلی برای نگهداری معتادان متجاهر در استان کرمانشاه وجود ندارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: با پرداخت اعتبار به مراکز ماده 15 و ساماندهی این مراکز درصدد رفع مشکل آنها هستیم همچنین در حال حاضر 22 مرکز ترک اعتیاد در قالب ماده 15 نسبت به جمع آوری معتادان اقدام می کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها