کد خبر: 167361
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری ایران با تولید کاتالیست‌ها

مدیرعامل شرکت مهندسی، تامین قطعات، تجهیزات و مواد شیمیایی (اسپک) از صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری با تولید انواع کاتالیست‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد.

صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری ایران با تولید کاتالیست‌ها
کد خبر: 167361
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جلیل سبحانی در نشستی خبری با اشاره به دستاوردهای کشور در زمینه تجهیزات صنعت نفت گفت: درحالیکه تولید داخلی را در بسیاری از قطعات به 80 درصد رساندیم با این حال فقط 30 درصد از ظرفیت داخل استفاده می شود.


وی بابیان اینکه درسال 87 اگر کاتالیست های یو پی که در انحصار امریکاست به پالایشگاه نمی رسید ظرف چند ماه مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی از مدار تولید خارج می شد و تبعات سنگینی برای کشور داشت گفت: ازهمان دوران برنامه ریزی کردیم که کاتالیست ها را خودمان در داخل تولید کنیم که امریکاییها همیشه در انحصار خودشان داشتند و در سال 90 پایلوت نیمه صنعتی کاتالیست بنزین را انجام دادیم و امروز توانستیم بنزین یورو 4 و 5 با اتکا به دانشمندان ایرانی تولید کنیم.


سبحانی افزود: درحال حاضرظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس به 40 میلیون لیتردر روز افزایش یافته و باعث افتخار است که تمامی این تولیدات با کاتالیستهای ایرانی انجام می شود.


مدیرعامل اسپک بابیان اینکه 90 درصد کاتالیستهای مورد نیاز صنعت نفت کشور ،داخلی سازی شده است گفت: در تلاشیم تا پایان سال 10 درصد باقی مانده را هم بومی سازی کنیم وبا کیفیت قابل قبول و رقابت پذیر آنها را در اختیار واحدهای تولیدی قراردهیم .


سبحانی افزود: تولید کاتالیست یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی برای کشور داشته و امروز به دنبال آن هستیم تا ضمن تامین نیاز داخلی ، صادرات هم داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها