کد خبر: 221337
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۱:۴۱:۰۰
| |

در بازار جهانی؛

کاهش بهای نفت ادامه دارد

بهای نفت روز سه شنبه با وجود مجادلات لفظی میان ایران و آمریکا برای دومین روز متوالی کاهش یافت زیرا فعالان بازار برای تعیین قیمت به مازاد عرضه پیش آمده توجه کردند.

کاهش بهای نفت ادامه دارد
کد خبر: 221337
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۱:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 03:45 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 16 سنت یا 0.3 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 72 دلار و 87 سنت در هر بشکه رسید.


نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور با 21 سنت یا 0.3 درصد کاهش نسبت به دیروز به بهای 67 دلار و 68 سنت در هر بشکه معامله شد.


«استفان اینس» رئیس بخش خرید و فروش شرکت معاملات برخط «اوآندا» واقع در نیویورک گفت: در حالی که دعوای لفظی اخیر میان رئیسان جمهوری ایران و آمریکا در ابتدا موجب افزایش قیمت نفت شد، اما معامله گران اینک نگران مازاد عرضه نفت در بازارها هستند.


عربستان و دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت برای جبران کمبود ناشی از تحریم صادرات نفت ایران، نفت زیادی به بازارها عرضه کرده اند.


عربستان پس از آنکه برای فروش اضافه تولید خود به دردسر افتاد، اعلام کرد، در ماه اوت (مرداد-شهریور) تولید خود را کاهش می دهد.


در این میان، بنا به اعلام شرکت «جنسکیپ» آمریکا که آمار و اطلاعات بازار نفت را تهیه و منتشر می کند، موجودی نفت خام در قطب های صادرات نفت این کشور در اوکلاهاما در چهار روز منتهی به جمعه گذشته افزایش یافته است. به گفته معامله گران، انتظار می رفت موجودی نفت خام این قطب صادراتی، هفته گذشته برای دهمین هفته متوالی کاهش پیدا کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها