کد خبر: 659550
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ ۱۳:۴۳:۰۳
| |

ترفندهای پیچیده قاچاقیان برای خارج کردن سوخت از کشور

قاچاقیان از داخل خانه‌ها تا خلیج فارس لوله‌کشی کرده و سوخت قاچاق را از این طریق به شناورها می‌رساندند.

ترفندهای پیچیده قاچاقیان برای خارج کردن سوخت از کشور
کد خبر: 659550
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ ۱۳:۴۳:۰۳

قاچاقچیان سوخت در استان هرمزگان از ترفندهای پیچیده‌ای استفاده می‌کنند و پلیس نیز برای مقابله با قاچاقچیان مرکز پایش آنلاین خودروها را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، پلیس استان هرمزگان با ایجاد مرکز مانیتورینگ  و نصب دوربین در جایگاه‌های سوخت تمامی خودروها را زیر نظر دارد و چنانچه خودرویی بیش از یک بار در روز بنزین بزند، برای راننده پیامک هشدار ارسال می‌شود تا متوجه شود زیر نظر است. این اقدام پلیس توانسته تا حد زیادی جلوی قاچاق سوخت را بگیرد اما در سوی دیگر قاچاقچیان نیز از شگردها و ترفندهای پیچیده‌ای استفاده می‌کنند.

سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه این استان ۱۲۰۰ کیلومتر نوار مرزی دارد و مشکل اصلی در آن مسأله قاچاق سوخت است، توضیح داد: قاچاقچیان شرایطی را ایجاد کرده بودند که پلیس نتواند وارد شود و برخورد کند اما ما کانون‌های آلوده را در بندرعباس پیدا و سرباندها را شناسایی کردیم.

او ادامه داد: در سال گذشته ۲۶ طرح برای مبارزه با قاچاق سوخت انجام شد که در این طرح‌ها ۲۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق پیدا کردیم و سه هزار و 657 نفر بازداشتی داشتیم.  قاچاقچیان از داخل خانه‌ها به خلیج فارس لوله‌کشی کرده بودند و سوخت را از این طریق به لنج‌ها می‌رساندند. ۴۲۰ کیلومتر لوله‌هایی را که از انبارهای قاچاق به شناورها برسد امحا و یک هزار و 480عدد مخزن ۵ هزار لیتری را کشف کردیم. در یک روستا استخری را پیدا کردیم که سوخت قاچاق را در آن انبار می‌کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • آریا ارسالی در
    پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

    اون قاچاقچی که لوله کشی کرده اونی نیست که باکارت سوخت قاچاق میکنه بلکه کسی است که باوزرا یااقازادها دست تودست است وگرنه یک گالن سوخت را نمیتونه ادم عادی ببره مرز اصلا ادم عادی روهمینجوری نمیزارن نزدیک مرز بشه

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

    ۴۲۰کیلومتر لوله گذاری و۲۷میلیون لیتر کشف شده چقدر کشف نشده خدا داند این مقدار کارشخص وگروه نیست بلکه سازمانی قدرتمند بزرگترازدولت لازمه

  • رضا ارسالی در
    شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

    مطمعن باشید بازم قاچاق میشه شما نمیتونی جلوشو بگیری

  • سیا ارسالی در
    شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

    داداش تمام کسانی که از راننده ها سوخت می خرند ، ماهی یک سکه طلا به مامورین رشوه می دهند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها