کد خبر: 238970
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۱۴:۳۱:۰۰
| |

مدیر عامل سازمان هواپیمایی:

افزایش سرعت تخصیص ارز نیما به شرکت‌های هواپیمایی/ در حال پیگیری بدهی 16 میلیون دلاری به فرودگاه نجف هستیم

عابدزاده گفت: شرکت‌های هواپیمایی با کمک بانک مرکزی ارز نیما دریافت می‌کنند و با رایزنی‌های صورت گرفته سرعت تخصیص ارز افزایش می‌یابد.

افزایش سرعت تخصیص ارز نیما به شرکت‌های هواپیمایی/ در حال پیگیری بدهی 16 میلیون دلاری به فرودگاه نجف هستیم
کد خبر: 238970
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۴ ۱۴:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور در حاشیه مراسم افتتاح 10 پروژه فرودگاهی در فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه 50 تا 55 درصد شرکت‌های هواپیمایی ارزی است، گفت: همواره در حال پیگیری برای تخصیص ارز نیما برای شرکت‌های هواپیمایی هستیم.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با کمک بانک مرکزی ارز را از سامانه نیما دریافت کنند.

عابدزاده گفت:روند اختصاص ارز در این سامانه برای ایرلاین‌ها کند شده و با جلسه‌ای که بانک مرکزی داشته‌ایم خواستار افزایش سرعتتخصیص ارز بودیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از تأسیس ایرلاین جدید با محوریت شهر ساری خبر داد و گفت: این شرکت هواپیمایی قواعد تأسیس ایرلاین‌ را رعایت کرده و کفایت سرمایه گذاری دارد.

وی گفت: این شرکت دو فروند هواپیمای عملیاتی دارد و در حوزه ناوگان استانداردهای لازم را اخذ کرده است.

عابدزاده از بدهی 16 میلیارد دلاری شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه نجف خبر داد و افزود: در حال پیگیری این بدهی‌ها هستیم که امیدواریم با اختصاص ارز سامانه نیما به شرکت‌های هواپیمایی این بدهی‌ها تسویه شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از تأسیس شرکت‌های جدید هواپیمایی خبر داد و اظهارکرد: در آینده نزدیک اطلاعات این شرکت های هواپیمایی منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت بلیت‌ها بر اساس نرخ ارز سامانه نیما در پروازهای خارجی محاسبه می‌شود، گفت: شرکت‌ها باید بر اساس سامانه نیما نرخ گذاری کنند.

عابد‌زاده در پایان گفت: شرکت‌های هواپیمایی با راهکار ارسال و دریافت قطعه آشنا هستند بنابراین مشکلی برای ارسال قطعه از سوی شرکت‌ هواپیمایی به شرکت بویینگ نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها