کد خبر: 253304
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۲:۲۵:۰۰
| |

دلار بانکی به زیر 10000 تومان سقوط کرد

در حالی که روز چهارشنبه هفته گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها پنج رقمی شده بود، بار دیگر این نرخ به زیر 10 هزار تومان سقوط کرد و امروز بانک‌ها هر دلار آمریکا را 9900 تومان می‌خرند.

دلار بانکی به زیر 10000 تومان سقوط کرد
کد خبر: 253304
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۲:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بانک مرکزی در پی کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و بازگشت ثبات به ارز، به بانک‌ها این مجوز را داد تا بتوانند ارزهای مردمی را خریداری کنند که البته این نرخ در ابتدا بسیار پایین‌تر از بازار آزاد بود، اما رفته‌رفته با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و افزایش نرخ خرید دلار در بانک‌ها، این نرخ‌ها به هم نزدیک شده‌اند؛ تا جایی که در روزهایی بانک‌ها ارز را با قیمت بیشتری نسبت به بازار آزاد از مردم خریدند.

بر اساس این گزارش، امروز (یکم دی) بانک‌ها هر دلار آمریکا را با نرخ 9900 تومان می‌خرند که نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته با کاهش بیش از 100 تومانی همراه بوده است.

همچنین نرخ خرید یورو در بانک‌ها نیز امروز نسبت به هفته گذشته کاهشی بوده و قیمت خرید هر یورو به 11 هزار و 262 تومان رسیده است که این نرخ نیز نسبت به هفته گذشته بیش از 100 تومان کاهش یافته است.

بانک‌ها امروز هر پوند انگلیس را نیز 12 هزار و 667 تومان می‌خرند که این نرخ هم نسبت به هفته گذشته بیش از 100 تومان کاهش یافته است.

از سوی دیگر بانک‌ها در صورتی که مدارک مسافران تکمیل باشد، تا سقف 500 یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف هزار یورو برای سایر کشور ارز مسافرتی پرداخت می‌کنند که نرخ یورو مسافرتی نیز امروز در بانک‌ها 11 هزار و 591 تومان است که با احتساب کارمزد این رقم به حدود 11 هزار و 900 تومان می‌رسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها