کد خبر: 265446
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۴:۵۵:۰۰
| |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

توسعه 1000 کیلومتری خط ریلی کشور

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی از توسعه هزار کیلومتری خط ریلی کشور با محوریت اتصال مراکز پنج استان خبر داد.

توسعه 1000 کیلومتری خط ریلی کشور
کد خبر: 265446
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۴:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| خیرالله خادمی پیش از ظهر امروز در بازدید از ایستگاه اردبیل راه‌آهن اردبیل ـ میانه گفت: در دو سال 96 و 97 اتصال ریلی پنج استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان و آذربایجان شرقی با اولویت دنبال شده که سه مورد نخست با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اتمام خط ریلی گیلان تا پایان سال افزود: این پروژه عظیم به دلیل عبور از البرز و اتصال به روسیه، هندوستان و جمهوری آذربایجان از اهمیت ویژه برخوردار است.


مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: عملیات اجرایی مسیر جدید آذربایجان شرقی نیز در حال انجام است و تا پایان سال تا بستان آباد به اتمام خواهد رسید.


خادمی با اشاره به اولویت چند استان از جمله اردبیل تا سال 99 تصریح کرد: در دو سال گذشته در مجموع 970 کیلومتر ریل‌گذاری در کشور انجام شده است و اتصال به افغانستان از طریق خاف به هرات بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای سه هزار و 410 کیلومتر خط ریلی نیز گفت: در توسعه راه‌آهن کشور از اوایل سال آینده بررسی نقشه‌ها مجددا آغاز می‌شود.


خادمی در مورد آخرین وضعیت راه آهن اردبیل-میانه اظهار کرد: با همکاری و پیگیری استاندار تامین مالی برای نخستین بار از طریق ماده 56 قانون مجلس شورای اسلامی انجام شده است.


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: علاوه بر اعتبارات سالانه 750 میلیارد تومان برای این پروژه از طریق بانک ملی تامین شده و با واریز قسط دوم، امید می‌رود پروژه خط ریلی استان اردبیل سال 99 به اتمام برسد.


وی افزود: 9 پیمانکار در قالب 11 قطعه اجرایی با مشارکت 6 مشاور که همگی ایرانی هستند عملیات اجرایی این پروژه را پیش می‌برند که حجم خاک‌برداری و خاک‌ریزی این پروژه با 35 میلیون متر مکعب با عملیات بزرگ‌ترین سد خاکی کشور یعنی سد کرخه با 36 میلیون مترمکعب برابری می‌کند.

منبع: آریا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها