کد خبر: 277930
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۱:۳۵:۰۱
| |

پیشنهاد دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو:

قطعه سازان از ممنوعیت واردات بدون انتقال ارز مستثنی شوند

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو خواستار رفع ممنوعیت «ثبت سفارش بدون انتقال ارز» برای قطعه‌سازان به منظور دور زدن تحریم‌ها و تامین نیاز داخلی تولیدکنندگان شد.

قطعه سازان از ممنوعیت واردات بدون انتقال ارز مستثنی شوند
کد خبر: 277930
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۱:۳۵:۰۱

اعتمادآنلاین| مازیار بیگلو روز دوشنبه در نشست خبری که در محل این انجمن برگزار شد، گفت: در شرایط کنونی این مسئله به مثابه نوعی تحریم و محدودیت داخلی است، زیرا بانک مرکزی اجبار کرده که ثبت سفارش ها از کانال بانک هایی انجام شود که مشمول تحریم ها هستند.


به گفته این مقام صنفی، قطعه سازان در تحریم‌های سال‌های 90 و 91 موفق شده بودند با استفاده از روش «واردات بدون انتقال ارز» تحریم ها را پشت سر بگذارد و این موضوع به عنوان یکی از مسائل مدنظر در سال 98 پیگیری خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: افزایش خودکفایی و افزایش شمارگان تولید دو هدف دیگری است که در سال 98 از سوی قطعه‌سازان پیگیری می‌شود که در غیر این صورت در عمل مدیریت قیمت‌ها اتفاق نخواهد افتاد.


بیگلو در توصییف شرایط حاکم بر صنعت قطعه سازی در سال 97 اظهار داشت: امسال سال بسیار سختی برای این صنعت بود؛ افزایش قیمت ارز و اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا شرایط نابسامانی را در تامین مواد اولیه قطعه سازان ایجاد کرد که در نتیجه تیراژ تولید خودرو کاهش یافت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها