کد خبر: 284105
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۴:۳۳:۳۹
| |

الشرق الاوسط؛

رژیم صهیونیستی به دنبال منابع نفتی در بلندی‌های جولان است

رژیم صهیونیستی به پشتوانه آمریکا در حال اجرای عملیات اکتشاف نفت در بلندی‌های جولان است.

رژیم صهیونیستی به دنبال منابع نفتی در بلندی‌های جولان است
کد خبر: 284105
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۴:۳۳:۳۹

اعتمادآنلاین| رژیم صهیونیستی در حال اجرای عملیات اکتشاف منابع نفتی در بلندی‌های جولان با حمایت دولت آمریکاست.

گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، اسرائیل اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به عنوان خاک این رژیم را به عنوان چراغ سبزی برای اکتشاف منابع عظیم نفت و گاز این منطقه قلمداد کرده است.

ارزیابی‌ها حاکی از وجود منابع نفتی و گازی معادل یک میلیارد بشکه در بلندی‌های جولان حکایت دارند که می‌توانند رژیم صهیونیستی را به یک صادرکننده نفت بدل کنند.

رژیم صهیونیستی برای تامین 99 درصد نیاز خود به نفت و گاز به واردات از کشورهایی نظیر آنگولا، کلمبیا، مکزیک، مصر، نروژ، روسیه، آذربایجان و قزاقستان وابسته است.

با توجه به آنکه سرزمین‌های اشغالی خالی از هر گونه خط لوله انتقال گاز یا نفت است، رژیم اسرائیل تنها برای تامین گاز خود به خط لوله انتقال گاز مصر به اشکلون وابسته است که این خط لوله 40 درصد گاز اسرائیل را تامین می‌کند.

اگرچه برخی طرف‌های اسرائیلی وجود منابع نفت و گاز را در جولان رد کرده و برای این منطقه اهمیت زیادی قائل نیستند، اما برخی طرف‌های سیاسی دیگر مصر به الحاق این منطقه به سرزمین‌های اشغالی هستند که البته طرف‌های مذهبی نیز با اشاره به برخی گفته‌های تورات، آنها را نشانه‌ای از وجود منابع نفتی در جولان می‌دانند.

اسرائیل از سال‌های 1970 میلادی، اکتشاف منابع نفتی در بلندی‌های جولان را آغاز کرد، اما تا سال 1990 این اقدام را به طور رسمی اعلام نکرده بود. در آن سال رژیم صهیونیستی به شرکت ملی نفت این رژیم مجوز اکتشاف نفت در بلندی‌های جولان را صادر کرد.

مرکز فیریل در آن زمان اعلام کرد: رژیم صهیونیستی برای این اکتشافات 25 میلیون دلار هزینه کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها