کد خبر: 289710
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۳:۴۲:۱۷
| |

پیش‌بینی رئیس صندوق بین‌المللی پول درباره توافق تجاری آمریکا و چین

کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول از احتمال توافق پکن- واشنگتن برای پایان دادن به جنگ تجاری که بر سایه اقتصاد جهانی سایه افکنده،‌ خبر داد.

پیش‌بینی رئیس صندوق بین‌المللی پول درباره توافق تجاری آمریکا و چین
کد خبر: 289710
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۳:۴۲:۱۷

اعتمادآنلاین| کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول در کنفرانس جهانی مؤسسه مطالعات «میلکن» در پاسخ به پرسشی درباره امکان پایان یافتن جنگ تجاری چین و آمریکا و حصول توافقی در این زمینه گفت: پیش‌بینی می­‌کنم که جنگ تجاری دو ابر اقتصاد جهان که موجب ایجاد تنش در بازارهای مالی شده و سایه سنگینی بر اقتصاد جهانی افکنده است، با توافقی در این زمینه به پایان رسد.

به گزارش رویترز،‌ واشنگتن و پکن بیش از یک سال است که با یکدیگر وارد نزاع تجاری شده و هر یک تعرفه‌­های چند میلیارد دلاری را بر کالاهای دیگری اعمال و به تشدید تنش تهدید می­‌کنند. مذاکرات دو کشور در حال حاضر در مرحله حساسی قرار دارد.

لاگارد نخستین سخنران این کنفرانس بود که چهار هزار نفر از اندیشمندان بزرگ جهان در آن حضور دارند و درباره موضوع‌های مالی و مراقبت­‌های بهداشتی بحث و تبادل نظر می­‌کنند.

پس از آن، «استفان شوارتزمن» مدیر اجرائی مؤسسه «پلاکستون» نیز گفت که نسبت به فرصت­‌های دستیابی آمریکا و چین به توافق تجاری خوش‌بین است. وی هشدار داد که نباید تمام مسائل به موضع نزاع تبدیل شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها