کد خبر: 293039
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۵:۴۹:۰۶
| |

جواد عشقی‌نژاد، کارشناس بازار سرمایه:

شرکت‌ها برای مقابله با تاثیرات تحریمی برنامه‌ریزی‌ مناسب کرده‌اند

جواد عشقی‌نژاد، کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: شرکت‌های ما برای مقابله با تاثیرات تحریمی، برنامه‌ریزی‌های مناسب کرده‌اند که قطعا نتایج مثبت آن در آینده نمایان خواهد شد.

شرکت‌ها برای مقابله با تاثیرات تحریمی برنامه‌ریزی‌ مناسب کرده‌اند
کد خبر: 293039
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۵:۴۹:۰۶

اعتمادآنلاین| جواد عشقی‌نژاد، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه یک بازار هوشمند است و نسبت به مسائل مختلف عکس‌العمل نشان می‌دهد بنابراین طرح مساله تحریم فلزات، مس و آلومینیوم از سوی آمریکا طبیعتا می‌تواند تاثیر داشته باشد.

شاخص کل با کاهش 2189 واحدی به 209 هزار و 154 واحد و همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش 590 واحدی به 43 هزار و 927 واحد رسید.

بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل با کاهش 2189 واحدی به 209 هزار و 154 واحد و همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش 590 واحدی به 43 هزار و 927 واحد رسید.

همچنین بازار اول با کاهش 2046 واحدی به 157 هزار و 564 واحد و بازار دوم با کاهش 2325 واحدی به 400 هزار و 105 واحد رسید.

نمادهای فولاد، کگل، فملی و شبندر به ترتیب با کاهش 420، 263، 245 و 224 واحدی بیشترین اثر کاهشی را داشته‌اند و نمادهای خساپا، وتجارت، وملت، خودرو و فولاد پربیننده‌ترین شاخص‌های معاملات امروز بودند. در ضمن فرابورس تهران با کاهش 16 واحدی به 2589 واحد رسید.

جواد عشقی‌نژاد، کارشناس بازار سرمایه در مورد تاثیر اخبار سیاسی اخیر بر روند بازار بورس گفت: به هر حال بازار سرمایه یک بازار هوشمند است و نسبت به مسائل مختلف عکس‌العمل نشان می‌دهد بنابراین طرح مساله تحریم فلزات، مس و آلومینیوم از سوی آمریکا طبیعتا می‌تواند تاثیر داشته باشد. البته یکی از ویژگی‌های بازار ما این است که به فوریت می‌تواند خود را با شرایط موجود سازگار کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های ما برای مقابله با تاثیرات تحریمی، برنامه‌ریزی‌های مناسب کرده‌اند که قطعا نتایج مثبت آن در آینده نمایان خواهد شد. همچنین حجم نقدینگی بازار با وجود حجم پایین معاملات برای اصلاح کافی است که نشان می‌دهد رفتار تکنیکال نتایج مثبتی خواهد داشت.

کیارش هومن دیگر فعال بازار سرمایه با تاکید بر نقش مولفه‌های سیاسی در شاخص گفت: طبیعتا با وجود این اخبار مربوط چند روز اخیر سرمایه‌گذارها نگران خواهند شد و به سمت دارایی‌های با درجه نقدشوندگی بالا مانند طلا و ارز حرکت خواهند کرد که این می‌تواند بر بازار سهام یا مسکن تاثیر منفی داشته باشد.

وی افزود: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای شرکت‌های زیان‌ده می‌توانست گروه‌هایی مانند خودرو را تحت تاثیر قرار دهد اما مباحث سیاسی این تاثیر را خنثی کرده است همچنین گروه فلزات نیز تحت تاثیر تصمیم اخیر آمریکا است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها