کد خبر: 323411
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۳:۳۸:۴۸
| |

نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

بین دستگاه های اجرایی اختلاف آماری وجود دارد

وجود اختلاف‌های آماری میان دستگاهها به پاشنه آشیل اقتصاد کشور تبدیل شده است. نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این باره گفته است: «وقتی می‌گوییم 17 هزار واحد تولیدی صنعتی در استان تهران وجود دارد باید اساس داده‌ها دقیق و محل فعالیت آن بر اساس داده‌های آماری مشخص باشد.»

بین دستگاه های اجرایی اختلاف آماری وجود دارد
کد خبر: 323411
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۳:۳۸:۴۸

اعتمادآنلاین| ‌ نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: اختلاف آماری بین دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد و از مرکز آمار می‌خواهیم با ترکیب و تلفیق این آمار، مرجعی واحد برای آن باشند.


نعمت الله ترکی، با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تولیدی نیاز به داده‌های آماری و دقیق برای تصمیم گیری وجود دارد افزود: وقتی می‌گوییم 17 هزار واحد تولیدی صنعتی در استان تهران وجود دارد باید اساس داده‌ها دقیق و محل فعالیت آن بر اساس داده‌های آماری مشخص باشد.


به گفته این مقام مسئول: « آمار وجود دارد، ولی دقیق نیست در حالی که واحد‌های تولیدی برای شفافیت و عملکرد دستگاه‌ها و اجرای طرح‌ها و خروجی و بهره وری باید داده‌ها دقیق باشد پس نیاز به بروز رسانی داده‌ها داریم تا همگام با برنامه ششم توسعه هدف گذاری کنیم و به نتیجه برسیم.»


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در پاسخ به این سوال که برخی دستگاه‌ها به دلیل محرمانه بودن داده‌ها، آمار‌های دقیقی ارائه نمی‌کنند افزود:​ به غیر از دستگاه‌های امنیتی، حاکمیتی و انتظامی هیچ دستگاه خدمات رسان دیگری آمار‌های محرمانه ندارد.


ترکی اظهار داشت: از طریق سامانه ثبت اطلاعات به صورت الکترونیکی همه دستگاه‌های اجرایی را ملزم کردیم یک نفر کارشناس از دستگاه خود به عنوان مسئول آمار معرفی کنند تا آموزش دهیم.


وی اتصریح کرد: نرم افزاری در استان تهران تهیه کردیم که اطلاعات آماری استان تهران از طریق دستگاه‌های اجرایی در این نرم افزار روزانه قابل ثبت است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: با کمک اطلاعات این نرم افزار، نیاز است که آمار سرشماری سنتی و حضوری در آینده از طریق سیستم الکترونیکی به صورت روزانه ثبت شود تا بتوانیم از آن داده‌ها خوب استفاده کنیم.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها