کد خبر: 323780
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۴:۱۵:۳۳
| |

انارکی، رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس:

گزارش تحقیق و تفحص از ستاد مرکزی قاچاق بزودی در مجلس قرائت می‌شود

احمد محمدی انارکی، رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: گزارش این هیات در رابطه با تحقیق و تفحص در حال چاپ برای ارائه در صحن علنی مجلس است.

گزارش تحقیق و تفحص از ستاد مرکزی قاچاق بزودی در مجلس قرائت می‌شود
کد خبر: 323780
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۴:۱۵:۳۳

اعتمادآنلاین| احمد محمدی انارکی، رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس، در مورد نتایج تحقیق و تفحص مجلس از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: مراحل مختلف این کار انجام شده و گزارشات مربوطه تهیه و جلسات مختلفی پیرامون این موضوع برگزار شده است.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی افزود : براین اساس، نتیجه این گزارشات به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شده است و در این کمیسیون مذکور نتایج گزارشات مورد بررسی قرار گرفته و در نتیجه به تصویب رسید.

وی افزود: پس از این مرحله نتایج گزارشات به اداره قوانین و آئین‌نامه مجلس برای چاپ ارسال شده است و پس از چاپ به صحن مجلس ارائه و در این صحن قرائت می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که علت طولانی شدن پروسه تحقیق و تفحص چیست، بیان داشت: قاچاق موضوعی فراسازمانی و فرا دستگاهی است بنابراین در تحقیق و تفحص از این موضوع باید پاسخ را از دستگاه‌های مختلفی دریافت می‌کردیم ضمن اینکه همزمان با اجرای این طرح کار اصلاح قانون قاچاق هم انجام شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: براساس اقدام انجام شده بزودی نتیجه تحقیق و تفحص هیات تحقیق و تفحص از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت می‌شود.

در آذرماه سال 1395 اعضای کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مرکز مبارزه با قاچاق برای تحقیق و تفحص از این نهاد تعیین و در سال 1396 فرآیند تحقیق و تفحص آغاز شد اما با گذشت بیش از 2 سال از آغاز تحقیق و تفحص هنوز نتیجه این اقدام اعلام نشده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها