کد خبر: 332305
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۰:۰۲:۳۲
| |

محسن پورکیانی، مدیرعامل بیمه ایران:

پلیس و وزارت بهداشت 4800 میلیارد تومان خرج روی دست بیمه ایران گذاشتند

 شرکت بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه کشور به تنهایی 34 درصد از کل پرتفوی صنعت را در اختیار دارد و از این حیث فاصله ای بزرگ با شرکت دوم صنعت دارد. از طرف دیگر در بازار سرمایه و بازار پول کشور هیچ شرکت دولتی یا خصوصی وجود ندارد که بیش از 30 درصد کل آن صنعت را در اختیار داشته باشد.

پلیس و وزارت بهداشت 4800 میلیارد تومان خرج روی دست بیمه ایران گذاشتند
کد خبر: 332305
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۰:۰۲:۳۲

اعتمادآنلاین| ‌ مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه عوارض پلیس راهور و وزارت بهداشت بیش از 20 درصد حق بیمه تولیدی در رشته شخص ثالث را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: این مساله بر شدت زیان‌دهی بیمه‌نامه‌های شخص ثالث اضافه کرده است؛ به طوری که در شش سال گذشته بالغ بر 4800 میلیارد تومان میلیارد از این محل به بیمه ایران هزینه تحمیل شده است.

شرکت بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه کشور به تنهایی 34 درصد از کل پرتفوی صنعت را در اختیار دارد و از این حیث فاصله ای بزرگ با شرکت دوم صنعت دارد. از طرف دیگر در بازار سرمایه و بازار پول کشور هیچ شرکت دولتی یا خصوصی وجود ندارد که بیش از 30 درصد کل آن صنعت را در اختیار داشته باشد.

گستردگی و البته دولتی بودن بیمه ایران باعث به وجود آمدن حواشی زیادی برای این شرکت بیمه ای شده است؛ به طوری که این شرکت در شش سال گذشته چهار مدیرعامل مختلف را به خود دیده است.

با این حال مدیرعامل فعلی این شرکت، بیش از سه سال است که مدیریت این شرکت را بر عهده دارد که با توجه به این مدت تقریبا طولانی،فرصت کافی برای بررسی عملکرد او و همچنین وضعیت شرکت بیمه ایران وجود دارد.

در این رابطه محسن پورکیانی - مدیرعامل بیمه ایران به تشریح ابعاد مختلف عملکرد خود در شرکت دولتی بیمه ایران پرداخته است.

پورکیانی با بیان اینکه شرکت سهامی بیمه ایران در حال حاضر کاملا شرایط متفاوتی را تجربه می کند، اظهار کرد: اگر در سال های گذشته به نظر می رسید که بیمه ایران بیماری های صعب العلاجی دارد اما هم اکنون کاملا بهبود یافته، به مدار طبیعی بازگشته و هیچ بحران ویژه ای که صرفا خاص این شرکت (و نه کل صنعت بیمه) باشد ندارد؛ با این حال بیمه ایران در دوران فعالیت بیش از 80 ساله خود، دوره‌های متعدد رکود و رونق را سپری کرده و همواره با موفقیتاز موانع پیش رو عبور کرده و تهدیدات موجود را به فرصت تبدیل کرده است.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران با اشاره به سابقه 25 ساله حضور خود در بیمه ایران ادامه داد: در این مدت در سمت های مختلف کارشناسی و مدیریتی حضور داشته ام و با چشمان خود مشاهده کرده‌ام که هر بحران و هر مشکلی باعث شده بر گستره مهارت، دانش و توانمندی شرکت و کارکنان آن برای مقابله با محیط پرتلاطم بیرونی افزوده شود و مجموع اینها بیمه ایران را برای مقابله با مسایل بزرگتر آماده کرده است.

او با بیان اینکه زمانی مدیریت عاملی بیمه ایران را پذیرفته که عدم توازن بین حق بیمه دریافتی و تعهدات بیمه ایران در قبال ذی‌نفعان، نگرانی‌هایی را درباره شرایط این شرکت و آینده آن ایجاد کرده بود، اضافه کرد: علاوه بر این، تلاش صاحبان سهام برای نجات آنی بیمه ایران از مهلکه و انتظار رفع فوری مشکلات شرکت، بی‌ثباتی مدیریتی را موجب شده و خود مشکلی بر مشکلات شرکت افزوده بود.

مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه در بدو ورود برنامه اصلاح همه‌جانبه ای را کلید زدیم که بر چند محور اساسی قرار داشت، اضافه کرد: محور اولاین اقدامات بازآفرینی حس اعتماد، آرام ساختن محیط داخلی و پیرامونی شرکت، دوری از حواشی و روشنکردن مسیر آینده شرکت برای تمامی ذینفعان بود که با لطف خدا و کمک مسئولان در این مسیر موفق شدیم و توانستیم ثبات را به شرکت بازگردانیم.

او حل سریع بحران نقدینگی که جدی ترین بحران شرکت در آن زمان بود را به عنوان مرحله دوم اقدامات خود توصیف کرد و گفت که این اقدام رابرای برقراری توازن بین جریان‌هایورود و خروج نقدینگی و اصلاح پورتفوی شرکت انجام دادیم.

دلیل مشکل نقدینگی، عدم پرداخت حق بیمه‌ها بود

پورکیانی با بیان اینکه در سال های 93 تا 96 مشکل نقدینگی بزرگترین مشکل شرکت بود اظهار کرد: دلیل این مساله هم پذیرفتن تعهداتی بود که حق بیمه شان پرداخت نمی شد اما باید خسارت به صورت نقدی پرداخت می شد. از سال 95 برنامه جامعی برای احیای نقدینگی شرکت که مثل قلب تپنده شرکت است طراحی شد و یکی از اولویت اصلی مدیریت نقدینگی و ایفای به موقع تعهدات گذاشته شد.

این برنامه به شکلی موفق انجام شد؛ به طوری که در نمودار می بینید دستیابی به رسوب نقدینگی 2000 میلیارد تومانی در سال 1397 برای اولین بار در تاریخ این شرکت اتفاقی بزرگ و مبارکی بود. در این مدت، میزان بدهی بدهکاران شرکت با وجود افزایش میزان حق بیمه شرکت، کاهش 12درصدی داشته و از 4500 میلیارد تومان به 4000 میلیارد تومان نزول داشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها