کد خبر: 335640
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۵:۲۴:۳۹
| |

ابراهیم پیرزادیان، معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

بیش از 5 میلیون هکتار جنگل بلوط در کشور وجود دارد

ابراهیم پیرزادیان، معاون مرکز جنگل های خارج ازشمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: بیش از 5 میلیون هکتار جنگل بلوط در کشور وجود دارد.

بیش از 5 میلیون هکتار جنگل بلوط در کشور وجود دارد
کد خبر: 335640
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۵:۲۴:۳۹

اعتمادآنلاین| ابراهیم پیرزادیان، معاون مرکز جنگل های خارج ازشمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، ظهر پنج شنبه در دومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس اظهار داشت: برگزاری همایش های علمی و تخصصی حاصل هم اندیشی مجموعه صاحب نظران و صاحبلان خرد و اندیشه است که دستاوردهای آن چراغ راهنما است.

وی افزود: امید با برگزاری این همایش ها بتوانیم برای مدیریت جنگل های خارج از شمال در حوزه زاگرس به نحو مطلوب اقدام کنیم و نتیجه این همایش ها در نقاط مختلف زاگرس، تدوین برنامه بهبود وضعیت زیستی مردم است.

پیرزادیان طرح مدیریت منابع جنگلی، جنگداری چند منظوره، طرح طوبا و توسعه زراعت چوب را برخی از این برنامه عنوان کرد.

وی بیان کرد: با تجمیع نظرات بخش های اجرایی، برنامه مدیریت بوم سازگان زاگرس تدوین شد.

پیرزادیان ادامه داد: در کشور حدود شش میلیون هکتار جنگل زاگرس وجود دارد که درخت بلوط پنج میلیون و 400 هزار هکتار از این جنگل ها را به خود اختصاص داده است و 11 استان اعم از آذربایجان غربی، ایلام، کهگیلویه و بوبراحمد، همدان، چهارمحال و بختیاری، فارس، خوزستان و اصفهان را در بر گرفته است.

وی بیان کرد: کمبود رطوبت در حوزه جنگل های زاگرس و مطالبات مردم به منظور مشارکت در امور اجرایی در بخش جنگل، حفاظت از جنگل، کنترل و مدیریت پدیده خشکیدگی بلوط موجب شد تا سازمان جنگل ها در تدارک یک برنامه فنی و اجرایی باشد تا تمام اهداف محقق شود که خوشبختانه سند بوم سازگان زاگرس آماده و به برخی استان ها از جمله چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد.

پیرزادیان گفت: هدف ایجاد تحرک بهتر در ارزیابی طرح های بخش جنگل در سنوات گذشته است در آموزش و تحقیقات و برای مردم موثر واقع شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها