کد خبر: 345686
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۴:۲۰:۵۹
| |

پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد:

کشور باید از مرحله استانداردسازی عبور کند

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: هنوز به دنبال استاندارد کردن محصولات و فرآیندها هستیم در حالی که اینک باید از مرحله استانداردسازی گذشته و به دنبال ارتقای کیفیت باشیم.

کشور باید از مرحله استانداردسازی عبور کند
کد خبر: 345686
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۴:۲۰:۵۹

اعتمادآنلاین| نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، روز شنبه در نشست شورای استاندارد خراسان رضوی در مشهد گفت: براساس آمارهای رسمی گردش مالی محصولات حلال در دنیا سالانه حدود 2 هزار و 500 میلیارد دلار است اما سهم ایران از این رقم بسیار ناچیز است.

وی اظهار داشت: در اساسنامه موسسه جهانی حلال، مسئولیت اعطای نشان حلال به محصولات تولیدی برعهده سازمان استاندارد هر کشور گذاشته شده و بر این اساس در ایران اعطای این نشان صرفا توسط سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود.


رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به استاندارد سازی آسانسورها گفت: برای ساختمان های تجاری و دولتی به جهت اهمیتی که وجود دارد، باید استاندارد های لازم در آنها رعایت شود.


پیروز بخت ادامه داد: اگر برخی می گویند کشورهای دیگر استانداردهای ما را قبول ندارند به این دلیل است که هر کشور بر اساس مقتضیات خودش شاخص های استاندارد سازی را مشخص می کند.


وی در باره موازی کاری های موجود در حوزه استاندارد بین سازمان ملی استاندارد و دستگاه های مختلف از جمله وزارت بهداشت نیز افزود: هر چند بسیاری از اختلاف نظرها در حوزه استاندارد سازی رفع شده است اما در عین حال باز هم برای رفع موازی کاری ها آمادگی داریم با دیگر دستگاه ها تعامل داشته باشیم.


وی اظهار داشت: برخی سازمان ها و صاحبان صنایع با فرآیندهای قدیمی سازمان استاندارد عجین شده اند در حالی که رویکرد جدید این سازمان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

پیروز بخت با اشاره به طرح مثلث توسعه فرهنگی و اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در این مدل توسعه ظرفیت بخش خصوصی به خوبی به کار گرفته شده و پروژه های اقتصادی بر این اساس تعریف شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها