کد خبر: 347371
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۶:۳۴:۵۴
| |

متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر خبر داد؛

کاهش 80 درصدی هزینه کشاورزان با برق‌دار شدن چاه‌ها

محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر، با بیان اینکه با برق‌دار شدن چاه‌های کشاورزی، 80 درصد هزینه‌های کشاورزان نیز کاهش پیدا می‌کند،‌ تاکید کرد:‌ این عدد، سالانه 10 میلیون تومان برای هر کشاورز برآورد می‌شود.

کاهش 80 درصدی هزینه کشاورزان با برق‌دار شدن چاه‌ها
کد خبر: 347371
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۶:۳۴:۵۴

اعتمادآنلاین| محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر، امروز در مراسم امضای قرارداد طرح برقدار کردن 75 هزار حلقه چاه و تلمبه‌های کشاورزی بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت توانیر با بیان اینکه کشاورزان تقاضای زیادی برای تامین برق چاه‌ها داشتند، گفت: اما سرعت برق‌دار کردن چاه‌ها مطلوب نبود و امیدواریم با امضای این قرارداد سرعت کار بیشتر شود.

وی افزود:‌ این طرح در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با هدف کاهش مصرف سوخت مایع و امکان صادرات بیشتر فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود.

به گفته متولی‌زاده با این کار همچنین بهره‌وری آبیاری افزایش پیدا کرده و امکان استفاده از آبیاری‌های نوین نیز بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد:‌ برای تامین سوخت مایع مورد نیاز چاه‌های کشاورزی سالانه بیش از 40 تا 50 هزار تانکر در جاده‌ها تردد می‌کنند و با برق‌دار شدن این چاه‌ها می‌توان امیدوار بود حوادث جاده‌ای نیز افت چشمگیری داشته باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها