کد خبر: 363834
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

با تورمی که در حال شکل‌گیری است چند ماه آینده گرانی‌ها نمود پیدا می‌کند/ دولت قطعاً نمی‌تواند بر عموم بازار کنترلی داشته باشد/ دولت باید شفاف بگوید چه میزان از مردم کمک‌هزینه معیشتی دریافت کرده‌اند

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس، با تاکید بر اینکه بعد از گران شدن بنزین دولت نمی‌تواند جز در مواردی خاص، نظارت دقیق و کاملی بر بازار داشته باشد، گفت: دولت تنها می‌تواند بر کالاهایی نظارت کند که از ارز دولتی استفاده می‌کنند؛ یعنی بر عموم بازار کنترلی ندارد و این امر باعث ایجاد تورم می‌شود. با تورمی که در حال شکل‌گیری است، گرانی‌ها چند ماه آینده نمود پیدا می‌کند.

با تورمی که در حال شکل‌گیری است چند ماه آینده گرانی‌ها نمود پیدا می‌کند/ دولت قطعاً نمی‌تواند بر عموم بازار کنترلی داشته باشد/ دولت باید شفاف بگوید چه میزان از مردم کمک‌هزینه معیشتی دریافت کرده‌اند
کد خبر: 363834
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، در پاسخ این سوال که با وجود وعده دولت برای پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به 60 میلیون نفر بعد از افزایش قیمت بنزین بخش اعظمی از جامعه این کمک‌هزینه را دریافت نکرده‌اند، گفت: به طور دقیق از این موضوع مطلع نیستم، ولی دولت باید به دقت این موضوع را بررسی کند و به طور شفاف اعلام کند چه میزان از مردم کمک‌هزینه معیشتی را دریافت کرده‌اند.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: افرادی که کمک‌هزینه معیشتی را دریافت نکرده‌اند باید با مراجعه به سامانه اعلام‌شده در صداوسیما، عدم دریافت کمک‌هزینه معیشتی خود را اعلام و پیگیری کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: طبق وعده‌ها، دولت باید رقم اعلام‌شده کمک‌معیشتی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

بی‌مقدار با اشاره به اینکه جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بعد از افزایش قیمت بنزین به صورت دستوری حل نمی‌شود، توضیح داد: دولت بر کالاهایی که تولید دولتی است و ارز دولتی دریافت می‌کنند می‌تواند نظارت داشته باشد ولی بر عموم بازار قطعاً کنترلی نخواهد داشت و این باعث ایجاد تورم در جامعه می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: به وزیر صمت گفتم وضعیت کشور را از نظر شرایط به‌وجودآمده پیش‌بینی کند. با تورمی که در حال شکل‌گیری است، گرانی‌ها چند ماه آینده نمایان می‌شود. آن زمان دیگر تورم ایجادشده مثل بنزین نیست که بتوانیم برخوردی اینچنینی با آن داشته باشیم.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: در حال حاضر تورم مخفی است و خود را نشان نمی‌دهد، بعداً نمی‌توان جلوی تبعات منفی آن را گرفت. بنابراین اکنون با کسری بودجه مواجهیم و دولت و مجلس و نظام باید فکری جدی برای جبران کسری بودجه سال آینده داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها