کد خبر: 399940
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

فردین آقابزرگی، تحلیلگر بازار سرمایه، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بعد از گذشت چند روز سوددهی، قیمت سهام «شستا» به سرعت به تعادل خواهد رسید

فردین آقابزرگی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه، گفت: هرگونه عرضه اولیه سهام در نسبت‌های قیمتی و حجم‌های بزرگ می‌تواند بازار را دچار نوسان‌های شدید کند و این مساله در مورد عرضه اولیه «شستا» بیش از هر عرضه اولیه دیگری صدق می‌کند.

بعد از گذشت چند روز سوددهی، قیمت سهام «شستا» به سرعت به تعادل خواهد رسید
کد خبر: 399940
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که با عرضه سهام «شستا» در بازار سرمایه ایران در روز چهارشنبه، بزرگ‌ترین عرضه اولیه تاریخ بورس ایران رقم می‌خورد، همه کارشناسان به این اتفاق روی خوشی نشان نمی‌دهند.

فردین آقابزرگی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین قیمت عرضه اولیه این سهام را بالاتر از ارزندگی آن توصیف می‌کند و معتقد است در صورت گذر از سوددهی چند روز نخست این سهم و افت قیمت آن، نه سازمان تامین اجتماعی و نه هیچ متولی دیگری توانایی حمایت از این سهم را ندارد.


عرضه اولیه هلدینگ «شستا» (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی)، اروز چهارشنبه (مورخ 27 فروردین‌ماه)، صورت خواهد گرفت و این در حالی است که بازار سرمایه ایران شاهد بزرگ‌ترین عرضه اولیه تاریخ خود خواهد بود. بر این اساس، حدود 12 درصد از سهام هلدینگ چند رشته‌ای «شستا» برای عرضه به عموم بازگشایی خواهد شد.


فردین آقابزرگی در مورد عرضه اولیه سهام «شستا» گفت: هرگونه عرضه اولیه سهام در نسبت‌های قیمتی و حجم‌های بزرگ می‌تواند بازار را دچار نوسان‌های شدید کند و این مساله در مورد عرضه اولیه «شستا» بیش از هر عرضه اولیه دیگری صدق می‌کند.


آقابزرگی ادامه داد: در مورد این سهم 2 نکته وجود دارد که شاید کمتر به آن توجه شده باشد؛ نخست اینکه دامنه نوسان قیمتی اعلام‌شده برای آن از آنچه که اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند کمتر بود و دوم هم اینکه سابقه عملکرد «شستا» در بازار سرمایه در گذشته چندان درخشان نیست.


این تحلیلگر بازار سرمایه توضیح داد: بررسی سابقه «شستا» نشان می‌دهد که فعالیت‌های بازارگردانی این هلدینگ بزرگ چندان مناسب نیست و به همین دلیل به نظر می‌رسد بعد از گذشت چند روز سوددهی، قیمت این سهم به سرعت به تعادل برسد و تب تقاضا برای خرید آن کاهش پیدا کند.


آقابزرگی در پایان گفت: از طرف دیگر در صورتی که قیمت سهام این شرکت پس از مدتی در مسیر افت قرار گیرد، هیچ متولی خاصی نمی‌تواند برای افزایش آن اقدام کند؛ به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد در این صورت نه سازمان تامین اجتماعی و نه دولت، هیچ کدام توانایی آن را ندارند که برای افزایش قیمت سهام «شستا» دست به اقدام مناسب و کافی بزنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها