کد خبر: 429906
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۱۲:۵۲:۴۶
| |

نوروزی:

واردات آجیل و غذای گربه با ارز دولتی مغایرت صد درصدی با اقتصاد مقاومتی دارد

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درونگراست و واردات غذای گربه آن هم با ارز دولتی مغایرت صد درصدی با اقتصاد مقاومتی دارد.

واردات آجیل و غذای گربه با ارز دولتی مغایرت صد درصدی با اقتصاد مقاومتی دارد
کد خبر: 429906
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۱۲:۵۲:۴۶

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: ما باید به دنبال پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم و این را بدانیم که واردات کالاهای غیرضرور مانع پیشرفت اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: واردات آجیل و حتی غذای گربه و امثال این موارد با ارز دولتی نه تنها ضروری نیست بلکه مغایرت صد درصدی با اقتصاد مقاومتی دارد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما امروز باید بدانیم که با توجه به شرایط خاص کشور باید از هدررفت منابع ارزی جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم که منابع ارزی کشور بی دلیل صرف تأمین کالاهای لوکس و غیرضرور شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی تنها در مواردی واردات جایز است که امکان تولید آن کالا در داخل وجود نداشته باشد و کالای واردشده یک کالای استراتژیک باشد.

وی افزود: این که محصولات دارویی و خوراکی و... که در داخل امکان تولید آن وجود دارد و حتی به مقدار نیاز تولید هم می‌شود، به کشور وارد شود و حتی ارز دولتی به آن تخصیص یابد، مانع پیشرفت در حوزه تولید خواهد شد و وقتی تولید به پیش نرود، طبیعتا مشکلات بیکاری، تورم و گرانی هم حل نمی‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها