کد خبر: 447296
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۱۱:۰۸:۲۵
| |

راهنمای پیدا کردن عطر امضا

در طول روز با بعضی آدم‌ها برخورد دارید که همیشه بوی خاص خودشان را دارند. از آن بوهایی که انگار فقط و فقط مخصوص ایشان است و هیچ کس دیگر آن بو را نمی‌دهد. و طوری است که انگار این بو به شخصیت آن فرد گره خورده است و آن را تعریف می‌کند. یا حتی آن فرد است که به این بو شخصیت می‌بخشد و به بیان دیگر، آن بو یا رایحه، امضای آن فرد است.

راهنمای پیدا کردن عطر امضا
کد خبر: 447296
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۱۱:۰۸:۲۵

اعتمادآنلاین| در طول روز با بعضی آدم‌ها برخورد دارید که همیشه بوی خاص خودشان را دارند. از آن بوهایی که انگار فقط و فقط مخصوص ایشان است و هیچ کس دیگر آن بو را نمی‌دهد. و طوری است که انگار این بو به شخصیت آن فرد گره خورده است و آن را تعریف می‌کند. یا حتی آن فرد است که به این بو شخصیت می‌بخشد و به بیان دیگر، آن بو یا رایحه، امضای آن فرد است.

اگر شما هم دوست دارید همچین امضایی برای خودتان داشته باشید تا بهتر در یادها بمانید و تاثیر خوبی در آدم‌های اطرافتان داشته باشید، می‌توانید در ادامه این مطلب، به روش‌های پیدا کردن امضای عطری دست پیدا کنید.

توجه داشته باشید که این کار الزاماً باعث نمی‌شود دیگران شما را دوست داشته باشند، بلکه صرفاً روشی است که به شما کمک می‌کند عطر امضایی را انتخاب کنید که دیگران از آن لذت ببرند. پس بدین شکل، موقعیت به نفع شما می‌شود. راهنمایی‌های زیر را دنبال کنید تا بتوانید امضای بویایی ماندگار برای خود پیدا کنید.

پس خیلی خوب است که قبل از خرید عطر و رایحه به این نکات دقت کنید:

با خانواده رایحه‌ها آشنا شوید

همانطور که می‌دانید از چه جور غذاها و نوشیدنی‌هایی لذت می‌برید، باید با رایحه‌هایی هم که از آن‌ها لذت می‌برید آشنا باشید. نیازی نیست تمام 14 خانواده رایحه‌هایی که رسماً وجود دارند را حفظ کنید، ولی می‌توانید از سیستم دسته بندی‌شان استفاده کنید: بعضی رایحه‌ها تند هستند، بعضی دیگر بوی چوب می‌دهند، بسیاری مرکباتی هستند، یا گلی، یا گیاهان خوشبو، یا میوه تازه. با شناخت همین دسته بندی‌های ساده، می‌توانید هر جایی که بوی خوبی حس کردید، به رایحه‌ای که قوی‌تر از رایحه‌های دیگر خودش را نشان می‌دهد، توجه دقیق کنید: آیا تند است یا لیمویی؟ بوی گل می‌دهد یا بوی خاک؟ بدین شکل می‌توانید هر رایحه را از دیگری تشخیص دهید و سپس تصمیم بگیرید کدام یک از «خانواده» رایحه‌ها برای شما مناسب‌تر است.

وقتی از بوی کسی خوشتان آمد، پرس‌وجو کنید

خجالت کشیدن را کنار بگذارید. اصلاً اشکالی ندارد از کسی بپرسید چه عطری زده است. در واقع، تعریف و تمجید هم به حساب می‌آید. مردم دوست دارند بهشان بگویید چه بوی خوبی می‌دهند. جواب‌هایی که می‌گیرید را یادداشت کنید، سپس آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که اگر از بوی دوست یا همکاری خوشتان آمد، مستقیم سراغ عطر یا ادکلین که او استفاده می‌کند نروید و بوی مشابه آن را به عنوان عطرتان، به خصوص اگر قرار است عطر امضایتان باشد، انتخاب نکنید. بلکه به سراغ بوهایی بروید که به آن نزدیکند. ولی اگر آن فرد غریبه است، خجالت نکشید و به سراغ همان مدل عطر بروید.

عطر

درگیر فصلی بودن نشوید و هدفتان طولانی مدت باشد

وقتی حرف از فصلی بودن رایحه می‌شود، معمولاً راهی برای تکمیل هواست. وقتی هوا سرد است، سراغ رایحه‌های گرم‌تر می‌رویم، مانند رایحه چوب یا رایحه تند. وقتی تابستان است، هوا رایحه‌های مرکبات یا گل، رایحه‌هایی که تازه هستند می‌طلبد. ولی برای داشتن عطر امضا، باید بی‌خیال فصلی بودن آن شوید و چیزی را انتخاب کنید که می‌خواهید کل سال از آن بزنید. شاید چوبی باشد، یا دودی. شاید میوه‌ای باشد یا گلی. پس بگذار باشد. فقط چیزی را انتخاب کنید که دوست دارید و به همان بچسبید. حالا که قرار است طولانی مدت از این عطر استفاده کنید، چیزی را بردارید که بتوانید نسبت به آن متعهد باقی بمانید، چرا که این امضای جدید شماست!

نکته‌ای که بد نیست آن را رعایت کنید این است که: بهتر است از هر چیزی که بیش از حد تند یا دودی یا میوه‌ای باشد و به همین شکل هر رایحه بیش از حد قوی دیگری اجتناب کنید. هر چیزی هم که در دو سمت ابتدایی و انتهایی طیف «گرم» یا «سرد» باشد را هم بگذارید کنار. بروید سراغ عطری که در میانه 80 درصدی چنین طیفی قرار داشته باشد و بدین شکل در هر فصلی هم که باشید، خیالتان از عطرتان می‌تواند راحت باشد.

یک رایحه انتخاب کنید، پنج رایحه بیشتر که شبیه به آن است را امتحان کنید.

به محض این‌که به این نتیجه رسیدید که رایجه‌تان را پیدا کردید، به عطر فروشی بروید و پنج عطر دیگر از همان خانواده را با رایحه‌های مشابه، امتحان کنید. درست مثل هر جور خرید دیگری، نباید به سراغ اولین چیزی که پرو کردید بروید. مدل‌های دیگر را هم انتخاب کنید که مطمئن شوید چیزی را با خودتان به خانه می‌برید که از هر نظر مناسبتان است و دوستش دارید. بعضی فروشگاه‌ها نمونه عطرهای کوچکی به شما می‌فروشند که می‌توانید به کمک آن، دوره آزمایش کردن رایحه انتخابی‌تان را در حد چند روز یا یک هفته، طولانی‌تر کنید. یا اگر برای انتخاب عطر امضایتان می‌خواهید وسواس و وقت بیشتری صرف کنید، می‌توانید هر بار به فروشگاه بروید و از عطری جدید یک پیس روی نقاط نبض‌دارتان بزنید و در طول روز بررسی کنید نظر دیگران درباره آن چیست و همچنین واکنش خودتان را به هر رایحه بسنجید. آنقدرها کار سختی نیست و در نهایت با اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری عطر مورد علاقه‌تان را انتخاب می‌کنید.

و به همین راحتی، شما یک عطر امضا دارید. برای مطالعه بیشتر در خصوص عطر، تکنیک های آرایشی و زیبایی اینجا کلیک کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها