کد خبر: 537230
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۲۰:۲۹:۳۱
| |

استاندار کردستان:

حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری با اقلیم کردستان را تقویت می‌کنیم

استاندار کردستان گفت: با مسوولان اقلیم کردستان عراق ارتباط خوبی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری برقرار کرده‌ایم و می‌توانیم با فعال کردن این روابط و زمینه‌ها استان را به جایگاه مناسب و متعالی خود برسانیم.

حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری با اقلیم کردستان را تقویت می‌کنیم
کد خبر: 537230
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۲۰:۲۹:۳۱

اسماعیل زارعی‌کوشا امروز پس از حضور در جمع باشکوه مردم در مسجد جامع دهگلان و در جشن بزرگ انقلاب با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مردم شهرستان دهگلان جزو مردمان مومن و تلاشگر استان هستند و حضور در جمع صمیمی مردن این دیار مایه افتخار است.

به گزارش فارس، وی افزود: امروز امنیت و آسایش و عزت ایران مدیون ومرهون شخصیت بی‌نظیر امام راحل (ره) و رشادت شهدای عزیز و به ویژه شهدای مظلوم و گمنام کردستان است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه سفر به شهرستان دهگلان یک سفر پروژه‌ای بود و در فرصت مناسب دیگری در دهگلان حضور خواهیم یافت، افزود: شهرستان دهگلان جزو مناطق پر استعداد استان در بخش صنعت و تولیدات کشاورزی است، بنابراین تلاش خواهیم کرد صنایع تبدیلی را در این شهرستان ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: شهرستان دهگلان را باید برای جهش در حوزه صنعت و کشاورزی آماده کنیم و برای نیل به این هدف باید برنامه‌‌ریزی‌های مناسب انجام شود.

زارعی‌کوشا به ظرفیت‌های کم‌نظیر و مواهب طبیعی استان در همه حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: وظیفه ماست که در شکوفاکردن استعدادها برنامه‌ریزی درست انجام دهیم تا یک کار بزرگ و تاثیرگذار در کردستان صورت گیرد.

وی  یکی از بهترین شهرک‌های صنعتی استان را متعلق به شهرستان دهگلان عنوان کرد و گفت: متاسفانه واحدهای تولیدی در این شهرک وجود دارند که تعطیل یا نیمه فعال هستند و ما باید برای فعال کردن آنها همت به خرج دهیم تا بیکاری را که جزو اصلی‌ترین معضلات استان است، کاهش دهیم.

استاندار کردستان از دیگر مشکلات استان را موضوع راه نام برد و اظهار کرد: میانگین آسفالت راه روستایی در استان ۵۰ درصد و در کشور بیش از ۸۰ درصد است که باید این فاصله را جبران کنیم.

زارعی‌کوشا افزود: باید در دو سال آینده بتوانیم فاصله خود را در حوزه زیرساخت‌ها با دیگر استان‌ها جبران کنیم و اگر این شرایط حاصل شود می‌توان گفت کردستان در زمره استان‌های  برخوردار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: استان کردستان در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی،گردشگری و مرز پتانسیل‌های زیادی دارد و با تاکید رئیس جمهور به موضوع مرز و سرمایه‌گذاری ورود جدی خواهیم کرد.

زارعی‌کوشا گفت: با مسوولان اقلیم کردستان عراق ارتباط خوبی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری برقرار کرده‌ایم و می‌توانیم با فعال کردن این روابط و زمینه‌ها استان را به جایگاه مناسب و متعالی خود برسانیم.

استاندار کردستان همچنین حضور میدانی در شهرستان‌های استان و بخش‌ها را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: علاوه بر سفر به شهرستان‌ها در دوره‌های مختلف برنامه‌ریزی برای حضور در بخش‌ها نیز صورت خواهد گرفت و همه مدیران باید در ۳۱ بخش استان از نزدیک حضور داشته و مسائل گوناگون را بررسی و تصمیم‌های درست اتخاذ کنند.

وی گفت: ما علاقه‌ای به پشت میزنشینی نداریم و مدیران باید برای کار و فعالیت در میان مردم حضور پیدا کنند و  با کار و تلاش فراگیر مشکلات استان یکی بعد از دیگری از میان برداشته شود.

وی افزود: کردها اصیل‌ترین قوم ایرانی هستند و باید شرایط را به جایگاهی برسانیم که متناسب شان و جایگاه مردم باشد.

زارعی‌کوشا یادآوری کرد: ما علاقه چندانی به شعار و کارهای تبلیغاتی نداریم چرا که مشکلات با شعار حل نمی‌شوند بلکه این امر نیازمند کار عملیاتی است.

وی از سرمایه‌گذاران خواست در استان حضور پررنگ داشته باشند و دولت نیز به سهم خود  هرنوع حمایتی را از سرمایه گذاران و کارآفرینان به عمل خواهد آورد.

زارعی‌کوشا افزود: وعده می‌دهم مدیریت استان و مجموعه‌های اجرایی آماده فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری هستند و در دهگلان نیز به صورت‌ ویژه  به ایجاد صنایع تبدیلی توجه خواهیم کرد.

امام جمعه دهگلان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از دولت به جهت انتصاب یک استاندار بومی گفت: استاندار کردستان فرزند این استان است و با مشکلات استان به خوبی آشنایی دارد.

ماموستا عبدالسلام محمدی با بیان اینکه هم اکنون مردم با مشکلات گوناگونی در حوزه اقتصاد و معیشت روبرو هستند، گفت: امیدوارم دولت مردمی دکتر ریسی بتواند با کار جهادی و شبانه‌روزی در راستای رفع مشکلات و تنگناهای موجود قدم بردارد.

وی افزود: شهرستان دهگلان در حوزه زیرساخت‌ها کمبود دارد که از جمله  این کمبودها می‌توان ناکافی بودن فضاهای درمانی، راه‌های آسفالته روستایی و آب شرب اشاره کرد.

ماموستا محمدی از استاندار کردستان درخواست کرد به صورت متناوب بازدید از شهرستانهای استان را در دستور کار قرار دهد چرا که این امر علاوه بر دلگرمی مردم می‌تواند خنثی کننده توطئه‌های بدخواهان باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها