کد خبر: 541036
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۳:۵۶:۱۸
| |

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران:

۴۵۰ هزار تن برنج وراداتی از ابتدای سال توزیع شد

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران، میزان توزیع برنج از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون را ۴۵۰ هزار تن برشمرد و گفت: ۳۱۰ هزار تن از این میزان برنج در نیمه دوم سال توزیع شده است.

۴۵۰ هزار تن برنج وراداتی از ابتدای سال توزیع شد
کد خبر: 541036
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۳:۵۶:۱۸

«حجت براتعلی»،مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به ادامه روند توزیع برنج وارداتی تا پایان سال افزود: توزیع برنج وارداتی با توجه به نزدیکی به ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان به منظور تنظیم بازار همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران، نیاز سالیانه برنج کشور را سه‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن دانست و یادآورشد: امسال با توجه به بروز خشکسالی فقط ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن از این محصول از محل تولید داخل تامین شد.

وی اظهار داشت: بقیه نیاز کشور به این کالای اساسی از طریق محل واردات و ذخایر راهبردی شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین شد.

براتعلی گفت: به‌منظور جلوگیری از نوسانات قیمت برنج برای سال آتی باید به متغیرهایی از جمله اصلاح قوانین موجود از جمله ممنوعیت فصل وارادات برنج، پایین آوردن قیمت تمام شده تولیدات داخلی و سیاسگذاری کلان که در ساختار بازار برنج داخلی و خارجی به صورت یکنواخت و همسو است توجه کرد.

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین در خصوص اقدامات انجام شده برای اصلاح قانون ممنوعیت  واردات برنج، گفت: پیشنهاداتی از سوی کارگروه تنظیم بازار برای اصلاح این قانون در دست تهیه است که امیدواریم به‌زودی آماده و به مجلس ارائه شود.

به گزارش ایرنا، طبق مصوبه معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در یکم اسفندماه سال ۱۴۰۰ قیمت فروش برای مصرف‌کننده به منظور پیشگیری از افزایش بی‌ضابطه برای هر کیلوگرم برنج طارم ایرانی درجه یک ۶۵ هزار تومان، برنج طارم درجه دو ۶۰ هزار تومان، برنج ایرانی شیرودی ۴۲ هزار تومان، برنج هندی وارداتی ۳۰ هزار تومان و برنج پاکستانی وارداتی ۳۱ هزار تومان تعیین شده است.

وی اعلام کرده است قیمت برنج‌های وارداتی که توسط شرکت خدمات بازرگانی تهیه شده به ازای هر کیلوگرم برنج هندی ۱۱۲۱ مبلغ ۲۴ هزار تومان، پاکستانی ۱۱۲۱ مبلغ ۲۵ هزار تومان و تایلندی مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر اساس این ابلاغیه، با گران‌فروشان برنج و متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها