کد خبر: 573524
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۰۹:۱۳:۵۴
| |

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت

حتی برای سرمایه گذاری در بهترین ارزهای دیجیتال هم باید نگاه بلند مدت داشته باشید و در صورت سقوط بازار در کوتاه مدت، ناامید نشوید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت
کد خبر: 573524
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۰۹:۱۳:۵۴

هر سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال لزوما موفقیت‌آمیز نخواهد بود؛ اکنون این فضا مملو از پروژه‌های کلاهبرداری، بدون پشتوانه و فاقد ارزش و کاربرد است که با خرید رمز ارزهای آن‌ها، سرمایه خود را از دست خواهید داد. این موضوع شناخت بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت را دوچندان می‌کند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین رمز ارزها به منظور خرید و هولد در طولانی مدت را معرفی کنیم.

در نظر داشته باشید کریپتو جزو پرریسک‌ترین بازارهای مالی برای سرمایه گذاری است. حتی برترین ارز دیجیتال، بیت کوین، با وجود داشتن مارکت کپ چند صد میلیارد دلاری ممکن است طی یک شبانه‌روز چند ده درصد از ارزش خود را از دست بدهد. اما نگاهی به تاریخچه 13 ساله این فضا آینده روشن حوزه رمز ارزها را ثابت می‌کند. به همین دلیل حتی برای سرمایه گذاری در بهترین ارزهای دیجیتال هم باید نگاه بلند مدت داشته باشید و در صورت سقوط بازار در کوتاه مدت، ناامید نشوید.

بیت کوین (BTC)؛ پادشاه بهترین ارزهای دیجیتال

اولین اسمی که با شنیدن «رمز ارز» یا «ارز دیجیتال» در ذهن تداعی می‌شود، بیت کوین (BTC) است. شبکه نخستین کوین رمزنگاری شده در سال 2009 راه‌اندازی شد و دنیا را با مفهوم پول غیر متمرکز آشنا کرد. اگرچه سال به سال قدرت و نرخ تسلط بیت کوین بر بازار (اصطلاحا دامیننس) کمتر شده است، اما هنوز با اختلاف زیاد پرچمداری می‌کند و حدود 40 درصد سهم مارکت کریپتو را در اختیار دارد. بیت کوین، حداقل تا آینده‌ای نزدیک، قصد تسلیم تخت پادشاهی به رمز ارز دیگری را بدهد. با توجه به همین آینده روشن، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت BTC است.

بیت کوین در سال 2008، وقتی بحران مالی اقتصاد دنیا را فلج کرده بود، توسط فرد یا گروهی از افراد ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، طرح‌ریزی شد. شبکه حدود یک سال بعد شروع به کار کرد. اولین رمز ارز از فناوری نوآورانه بلاک چین استفاده می‌کند و تمام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را مدیون آن است؛ بلاک چین نوعی پایگاه داده با ساختاری متفاوت است که امکان ایجاد سیستم‌های پولی غیر متمرکز، شفاف و مصون از تحریم و سانسور را فراهم می‌کند.

خرید رمزارز

بین بهترین ارزهای دیجیتال به منظور سرمایه گذاری بلند مدت، بیت کوین به جرات یکی از بهترین گزینه‌ها است، مخصوصا اگر پای خریدهای سنگین در میان باشد. بیت کوین به خاطر بازار بزرگ و چند صد میلیارد دلاری که تا کنون برای خود دست و پا کرده، ممکن است به اندازه رمز ارزهای دارای مارکت کوچکتر قادر به رشد چند برابری در یک بازه زمانی کوتاه نباشد، اما از طرفی دیگر، از سقوط‌های بسیار شدید یا مخصوصا محو شدن بازار، شبیه توکن‌ها و کوین‌های نه چندان شناخته شده، مصونیت دارد.

اتریوم (ETH)؛ ملکه بازار رمز ارزها

از زمان ظهور نخستین ارز دیجیتال تا سال 2015، رمز ارزهای متعددی در قالب یک کپی مستقیم از بیت کوین، با کمی تفاوت نسبت به آن، ایجاد شدند، اما با تولد اتریوم در پایان این بازه زمانی دنیای کریپتو متحول و کاملا زیر و رو شد؛ اتریوم که جزو بهترین گزینه‌ها برای خرید ارز دیجیتال است که نشان داد پتانسیل و کاربرد فناوری بلاک چین فراتر از صرفا ساخت سیستم‌های انتقال پول غیر متمرکز است.

در سال 2013، یک نابغه به نام ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) که از سال‌ها قبل با بیت کوین و در کل حوزه رمز ارزها آشنا بود، ایده ساخت اتریوم را مطرح کرد. دغدغه وی، ایجاد بستری غیر متمرکز به منظور ساخت اپلیکیشن‌های کاربردی بود، به طوری که مصون از دست‌‌کاری و تغییر توسط یک موجودیت متمرکز باشند. بعد از شروع به کار شبکه در سال 2015 اتریوم خیلی زود تبدیل به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید و سرمایه گذاری شد.

شبیه هر بستر بلاک چینی دیگر این پروژه نیز دارای رمز ارز اختصاصی خود (با نماد ETH) است. ارز ETH از نظر ارزش بازار پشت سر بیت کوین و با اختلاف از سایر رقبا در رتبه دوم قرار دارد. به عقیده برخی، ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور ارز دیجیتال اتریوم جایگاه نخست را تصاحب کند.

سولانا (SOL) ؛ پرچمدار بهترین ارزهای دیجیتال رقیب اتریوم

از سال 2015 تا کنون پروژه‌های متعددی برای رقابت با اتریوم متولد شدند،‌ اما کمتر موردی توانسته به اندازه سولانا آن را تهدید کند و بخش قابل توجهی از سهمش در حوزه‌های NFT و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز را به خود اختصاص بدهد. بلاک چین سولانا توانسته مشکلات اصلی اتریوم را تا حد زیادی بهبود بدهد، به همین دلیل رفته رفته توسعه‌دهندگان زیادی از اولین و بزرگترین بستر ساخت برنامه‌های غیر متمرکز به سمت آن مهاجرت می‌کنند.

آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) ایده ساخت این پروژه بزرگ را در سال 2017 مطرح کرد. سولانا با اجرای یک عرضه اولیه سکه در مارس 2020 (اسفند 98) توانست بیش از 25.6 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند.

خرید رمزارز

ارز دیجیتال بلاک چین سولانا با نماد SOL خرید و فروش می‌شود. این ارز از نظر ارزش بازار جزو برترین‌ها است و بالای 11 میلیارد دلار مارکت کپ دارد. سولانا پشت سر اتریوم، با اختلاف زیاد از دیگر رقبا بیشترین سهم را در بازار NFT دارد. سولانا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت است و به لطف توانایی بلاک چین آن برای پردازش میلیون‌ها تراکنش در روز رقیبی جدی برای تمام پروژه‌های کریپتویی محسوب می‌شود.

راهنمای خرید ارز دیجیتال سولانا:

یکی از بهترین روش‌ها برای خرید انواع ارز دیجیتال از جمله سولانا، استفاده از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی برای خرید انواع کوین و توکن بیت 24 است که می‌توانید برای معامله رمز ارز sol از این صرافی استفاده کنید. علاوه بر 5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت که در پایین معرفی می‌کنیم، می‌توانید به منظور خرید یا فروش 350 رمز ارز دیگر نیز از این صرافی استفاده کنید. برای خرید رمز ارز از bit24 کافی است بعد از ثبت نام، یک مرتبه احراز هویت کنید.

کاردانو (ADA) ؛ یکی دیگر از بهترین رمز ارزهای رقیب ملکه

کاردانو زاییده فکر یکی از اعضای اصلی تیم توسعه اتریوم یعنی چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) است. کاردانو را بعد از سولانا دومین رقیب خطرناک اتریوم خطاب می‌کنند،‌ هر چند در مقایسه با بسیاری از رقبا در حال حاضر حرف زیادی برای گفتن ندارد. با این حال چشم‌انداز آن بسیار روشن و امیدوارکننده است؛ رهبر این پروژه، قدم برداشتن به صورت آهسته و پیوسته ولی مطمئن را سرلوحه خود قرار داده و تلاش می‌کند تا بستری پایدار و بدون مشکل بسازد.

یکی دیگر از دلایل امید به کاردانو به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال به منظور سرمایه گذاری بلند مدت جامعه‌کاربری بزرگ آن است.

بایننس کوین (BNB) ؛ ارز اختصاصی بزرگترین صرافی دنیا

بایننس در سال 2017 تاسیس شد، اما خیلی زود توانست صرافی‌های ارز دیجیتال برتر را کنار بزند و با اقتدار، از نظر حجم معاملات روزانه، در رتبه اول قرار بگیرد. بایننس رفته رفته از یک پلتفرم مبادله رمز ارزها تبدیل به یک اکوسیستم بلاک چینی بزرگ با ارز دیجیتال اختصاصی خود شد. اکنون ارز BNB از نظر مارکت کپ در رتبه 5 بازار قرار دارد. با توجه به سلطه بایننس بر دنیای کریپتو، می‌توان به آینده بایننس کوین امیدوار بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها