کد خبر: 582699
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۲:۵۵:۰۹
| |

بهترین نوع ورق استیل چیست؟

ورق های استیل کاربرد گسترده‌ای دارند. این محصولات فولادی باوجود عناصری مانند کروم و نیکل در ترکیب شیمیایی خود، ویژگی‌های جذابی دارند که باعث می‌شود متقاضیان خرید زیادی در بازار داشته باشند.

بهترین نوع ورق استیل چیست؟
کد خبر: 582699
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۲:۵۵:۰۹

ورق های استیل کاربرد گسترده‌ای دارند. این محصولات فولادی باوجود عناصری مانند کروم و نیکل در ترکیب شیمیایی خود، ویژگی‌های جذابی دارند که باعث می‌شود متقاضیان خرید زیادی در بازار داشته باشند.

ازجمله خواص و مشخصات ورق استیل باید به مقاومتش در برابر زنگ‌زدگی اشاره کرد. برای خرید این محصول و استفاده در پروژه‌های گوناگون، لازم است که با ویژگی‌های یک ورق اصیل آشنا باشید. بهترین نوع ورق استیل چیست؟ چطور آن را تشخیص می‌دهید؟ در این مقاله برایتان خواهیم گفت.

خواص و ویژگی های بهترین نوع ورق استیل چیست؟

برای خرید بهترین نوع ورق استیل باید با ویژگی‌های آن آشنا باشید که شامل موارد زیر می‌شوند:

وجود کروم در ترکیب ورق استیل باعث می‌شود که مقاومت به خوردگی خوبی پیدا کند.

مقاومت در مقابل حرارت بالا و دمای پایین 

شکل‌پذیری قابل قبول 

زیبایی ظاهری و ماندگاری بالا

ورق‌های مطلوب و باکیفیت بعد از ساخت نیازی به رنگ‌کاری ندارند. 

بنا به این‌ها، اگر خواهان خرید ورق استیل هستید، باید حواستان باشد که محصول موردنظرتان ظاهر خوبی داشته باشد و در ترکیب آلیاژی آن مقدار کروم، حداقل 11 درصد باشد. ازسوی دیگر، باید شکل‌پذیری و مقاومت آن در برابر دماهای مختلف را هم مورد تحقیق قرار بدهید. ورق‌های استیل دارای گریدهای مختلفی هستند و با نیازسنجی هر پروژه است که می‌توانید برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه اقدام کنید. 

نکات مهم در انتخاب بهترین نوع ورق استیل

کاربرد و کارکردی که از ورق انتظار دارید، مهم‌ترین اثر را روی انتخاب آن به عنوان بهترین محصول دارد. ورق‌های استیل دارای خواص ضدزنگ هستند اما بعضی از ویژگی‌های آنها بنا به مقدار عناصر آلیاژی که در ترکیبشان وجود دارد با یکدیگر متفاوت است. برای نمونه، مقدار پایین کربن در ورق باعث می‌شود که قابلیت جوشکاری بهتری پیدا کند.

اگر بنا به استفاده از ورق برای مصارفی دارید که نیاز به جوشکاری در پروژه هست، باید به‌سراغ ورقی با مقدار کربن مناسب بروید. باید بدانید که به دنبال خرید چه ورقی هستید؟  این موضوع نه تنها برای ورق استیل، بلکه برای سایر انواع ورق‌‌های فولادی نیز صادق است. برای مثال، می‌خواهید قیمت ورق a283 را بدانید و در پروژه‌تان استفاده کنید؟ نوع و کاربرد را مشخص کنید و بعد با درنظرگرفتن ویژگی‌های آن اقدام به خرید کنید.

ورق استیل

روش های تشخیص بهترین نوع ورق استیل چیست؟

بهترین نوع ورق استیل ورقی است که متناسب با نیاز و کارکرد مورد انتظارتان انتخاب شود. گریدهای مختلفی از این ورق‌ها در بازار موجودند. باید با تشخیص مورد مناسب برای پروژه ساخت‌وساز یا صنعتی، اقدام به انتخاب کنید و باتوجه به شرایط محیطی مختلف و کارکردهای گوناگون دست به انتخاب از میان گریدهای مختلف وررق استیل بزنید. در واقع، نیازسنجی در تشخیص بهترین نوع ورق استیل نقشی اساسی دارد. 

برای تهیه بهترین ورق استیل و تشخیص مناسب‌ترین گزینه، لازم است که به تأمین‌کننده‌های معتبر و قابل‌اعتماد مراجعه کنید. از آنجا که طیف قیمت محصولات استیل در بازار بسیار متنوع است، در صورت رجوع به مرکزی باسابقه و قابل اعتماد در بازار، می‌توانید محصولات مناسبی را خریداری کنید که هزینه اضافی به شما تحمیل نمی‌شود. 

از دلایل اهمیت انتخاب تامین‌کننده قابل اعتماد این است که این مراجع، محصولات خود را با ارائه سرتیفیکیت معتبر، ارائه پشتیبانی، مشاوره فنی و ارائه امکان بازرسی بار قبل از خرید، به فروش می‌رسانند.

تامین‌کنندگان معتبر دارای کارشناسان خبره‌ای هستند که در انتخاب محصول مناسب به خریداران کمک می‌کنند و در ضمن با ارائه شناسنامه محصول، درباره ویژگی‌های مختلف آن از جمله آلیاژهای به کاررفته در ساختارش یا گرید و سایر مشخصات، اطلاع‌رسانی می‌کنند. 

انوع ورق استیل کدامند؟

فولادهای زنگ نزن براساس ساختار کریستالی به چند دسته تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر می‌شود:

فریتی

آستنیتی

مارتنزیتی

دوپلکس

فریتی

این نوع از ورق‌ های استیل دارای خاصیت ضدزنگ زیادی هستند و انعطاف‌پذیری بالایی دارند. مقاومت آنها در مقابل تنش کششی، خوردگی و تنش ناشی از ترک‌خوردگی هم از مزایای شاخص این ورق‌ها به‌شمار می‌روند.

آستنیتی

ورق‌های آستنیتی بسیار رایج و پرکاربردند و به سری‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. وجود عناصری مانند کروم، نیکل، منگنز و ... در ساختارشان باعث می‌شود که کارکردهای متنوعی داشته باشند. 

مارتنزیتی

این ورق‌ها هم در مقابل زنگ‌زدگی بسیار مقاوم‌اند و برای پروژه‌هایی کاربرد دارند که در آنها نیاز به مقاومت در مقابل سایش بسیار زیاد است. ورق‌های مارتنزیتی خواص مغناطیسی دارند و شکل‌پذیری و سختی بالایی در آنها دیده می‌شود. 

دوپلکس

ورق‌های دوپلکس در ساختارشان هم فریت دارند و هم آستنیت. در ترکیب آنها عناصری مانند کروم و مولبیدن  با درصد نسبتا بالایی موجودند. اندکی نیکل هم در ورق‌های دوبلکس وجود دارد که از استیل آستنیتی کمتر است.

ورق استیل

در آخر

برای خرید بهترین نوع ورق استیل می‌توانید روش‌های ذکرشده را به کار بگیرید. یادتان باشد که خرید از پایگاه‌ها و شرکت‌های مطمئن، ریسک خرید را کمتر می‌کند. پیش از خرید هم باید بازار را زیر نظر بگیرید و با آگاهی از نوسانات قیمت برای خرید ورق استیل، خرید ورق آلیاژی، سیاه، روغنی و ... اقدام کنید. 

یکی از بهترین رو‌ش‌ها برای آماده‌شدن جهت خرید مقاطع فولادی مختلف، سرزدن به سامانه‌های مرجعی است که قیمت‌ها را به‌روز و درست به خریداران اعلام می‌کنند. بازرگانی فولاد آیرومارت (پیشرو صنعت نفت آسیا) از جمله شرکت‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کند.

با مراجعه به وبسایت این مجموعه می‌توانید اقدام به استعلام‌گیری قیمت مقاطع فولادی مختلف از جمله قیمت ورق استیل کنید. این شرکت در حوزه تأمین و بازرگانی مقاطع فولادی هم فعال است و برای تهیه و تأمین بهترین نوع از ورق استیل یا محصولات دیگر می‌توانید روی آن حساب کنید.

راه‌های تماس با این مجموعه باسابقه به شرح زیر است:

با شماره تلفن 45306-021 تماس بگیرید.

به وبسایت iromart.com مراجعه کنید.

بسیاری از دست‌اندرکاران حرفه‌ای حوزه ساخت‌وساز یا صنایع مختلف، محصولات خود را از آیرومارت تهیه می‌کنند. این مجموعه قابل‌اعتماد هم در عرصه اطلاع‌رسانی و هم مشاوره و فروش به‌خوبی عمل می‌کند. با آگاهی از قیمت‌ها و مرور تحلیل‌هایی که آیرومارت درباره نوسانات قیمت هر محصول فولادی ارائه می‌کند هم می‌توانید خرید بهتری داشته باشید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها