کد خبر: 584395
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۲۱:۰۰:۳۷
| |

آگهی

زنی که با کار در حوزه لوله موفقیت بزرگی کسب کرد

شاید برایتان عجیب باشد ولی من یک بانوی ایرانی هستم که با فعالیت در حوزه ی انواع لوله توانستم توانایی های خودم را به دنیا ثابت کنم.

زنی که با کار در حوزه  لوله موفقیت بزرگی کسب کرد
کد خبر: 584395
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۲۱:۰۰:۳۷

شاید برایتان عجیب باشد ولی من یک بانوی ایرانی هستم که با فعالیت در حوزه ی انواع لوله توانستم توانایی های خودم را به دنیا ثابت کنم خیلی ممنونم که وقت خود را در اختیار بنده قرار داده اید در ادامه می خواهم شما را با انواع لوله که من با آن ها استارت کارم را زده ام آشنا کنم با من همراه باشید.

لوله گالوانیزه

فلز مذاب با یک ماتریس آهن واکنش داده و یک لایه آلیاژ تولید‌ می‌کند، در نتیجه لایه و لایه آبکاری را ترکیب‌ می‌کند. گالوانیزه گرم‌ می‌باشد که ابتدا لوله فولادی را ترشی بزنید، به منظور از بین بردن اکسید آهن روی سطح لوله فولادی، پس از ترشی، آن را با محلول آبی کلرید آمونیوم یا کلرید روی یا یک محلول آبی مخلوط کلرید آمونیوم و کلرید روی، و سپس تغذیه‌ می‌شود.

گالوانیزه گرم‌ می‌تواند از مزایای آبکاری یکنواخت، چسبندگی قوی و عمر طولانی برخوردار باشد. بیش‌تر فرآیندهای شمالی از نوارهای گالوانیزه برای سیم پیچ مستقیم روی استفاده‌ می‌کنند.

گالوانیزه سرد، الکتروگالوانیزه است. مقدار گالوانیزه بسیار کم است، فقط 10-50 گرم در متر مربع است و مقاومت در برابر خوردگی آن بسیار بدتر از لوله‌ گالوانیزه گرم است. تولیدکنندگان منظم لوله‌های گالوانیزه، به منظور اطمینان از کیفیت، بیشتر از الکترو گالوانیزه (آبکاری سرد) استفاده نمی‌کنند. فقط شرکت‌های کوچک با تجهیزات کوچک و تجهیزات قدیمی از فولاد گالوانیزه استفاده‌ می‌کنند، البته قیمت آن‌ها نسبتاً ارزان تر است. در خانه‌های تازه ساخت، استفاده از لوله‌های فولادی گالوانیزه سرد به عنوان لوله‌های آبرسانی ممنوع است.

لوله سه لایه

از مزایای این لوله ها می توان به موارد زیر اشاره کرد : ضریب انبساط طولی بسیار پایین نسبت به لوله های تک لایه ( حدود ۷۵% کمتر (، به حداقل رسیدن تغییر طول لوله در اثر تغییرات دمایی داخل شبکه، به حداقل رسیدن تعداد بست های مصرفی در شبکه و کاهش هزینه های کلی ، افزایش مقاومت فشاری و دمایی لوله سه لایه نسبت به لوله های تک لایه .

.اتلاف حرارتی کمتر نسبت به لوله های فویل دار پلی پروپیلن و لوله های فلزی به دلیل داشتن ضریب انتقال حرارت پایین تر ،داشتن وزن پایین تر نسبت به لوله های فویل دار پلی پروپیلن و جابجایی آسان این محصول میتوان نام برد.

2

لوله پنج لایه

تصور کنید در منزل خود نشسته و مشغول تماشای تلویزیون هستید. ناگهان متوجه می شوید بخشی از لوله کشی ساختمان دچار مشکل شده است. این تازه شروع دردسرهای شما است! باید لوله های مورد استفاده در ساختمان را تعویض کنید. زندگی شما چندین روز مختل خواهد شد. چه چیزی از این بدتر و دردناک تر؟!

لوله های فلزی و پلیمری هر کدام مزایا و معایب خود را داشت. بنابراین مهندسان به دنبال ایده ای نوین برای ساخت لوله های مدرن تر بودند. تا اینکه ایده استفاده همزمان از فلز و پلیمر برای ساخت لوله ها مطرح شد. چه ایده ی هیجان انگیزی! ترکیب فلز و پلیمر، ساخت لوله ها را دگرگون می کند!

اینجا بود که لوله پنج لایه متولد شدند؛ لوله‌هایی که از ترکیب لایه های مختلف فلز و پلیمر ساخته شده اند. طراحی این لوله ها به شکلی است که یک لایه از آلومینیوم توسط دو لایه از پلیمر احاطه شده و برای چسباندن لایه های مختلف نیز از چسب های مخصوص استفاده شده است.

3

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها