کد خبر: 592508
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

اعتراض روزنامه تعادل به فرار مالیاتی ثروتمندان و فعالان اقتصادی؛ زور دولت فقط به کارمندان می‌رسد

روزنامه تعادل نوشت: در تمام این سال‌ها زور دولت تنها به کارمندان، کارگران و فعالان اقتصادی رسیده که فعالیتی شفاف دارند و هر ماه بر اساس فرمول‌های تعیین شده مالیات خود را پرداخت می‌کنند و در مقابل، افرادی که پول بیشتری در می‌آورند به راحتی می‌توانند از مالیات دادن فرار کنند.

اعتراض روزنامه تعادل به فرار مالیاتی ثروتمندان و فعالان اقتصادی؛ زور دولت فقط به کارمندان می‌رسد
کد خبر: 592508
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۰۸:۵۰:۰۰

روزنامه تعادل در گزارشی از «تناقضات بی‌پایان مالیاتی» نوشته و از اینکه زور دولت برای گرفتن مالیات تنها به کارمندان می‌رسد، گلایه کرده است.

به گزارش تعادل، وابستگی طولانی مدت به پول نفت در اقتصاد ایران باعث شده، دولت به جای آنکه در مقام اجرایی، برای درآمدهای لازم برای هزینه‌های جاری کشور روی درآمدهای پایدار مانند مالیات متمرکز شود، به نهادی تبدیل شود که پس از فروش نفت باید پول را به اقتصاد تزریق کند و همین موضوع باعث به وجود آمدن این فرهنگ اقتصادی شده که افراد هرچه بتوانند از دادن مالیات فرار کنند، فعالان اقتصادی موفق‌تری هستند. در چنین فضایی به نظر می‌رسد در تمام این سال‌ها زور دولت تنها به کارمندان، کارگران و فعالان اقتصادی رسیده که فعالیتی شفاف دارند و هر ماه بر اساس فرمول‌های تعیین شده مالیات خود را پرداخت می‌کنند و در مقابل، افرادی که پول بیشتری در می‌آورند به راحتی می‌توانند از مالیات دادن فرار کنند.

این روزنامه سپس نوشته است: نگاهی به لایحه بودجه 1402 نشان می‌دهد که شرایط مالیاتی در سال آینده نیز نه تنها تفاوت مهمی نداشته که حتی به سمت دشوارتر کردن شرایط کارمندان نیز حرکت کرده است، موضوعی که حتی نمایندگان مجلس نیز به آن اشاره دارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها