کد خبر: 606843
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۳ ۱۷:۱۰:۲۸
| |

افزایش بیش از 7700مگاواتی تولید برق در تابستان امسال

سخنگوی صنعت برق از برنامه‌ریزی دولت برای صرفه‌جویی 1000هزار مگاوات از دستگاه‌های اداری خبر داد.

افزایش بیش از 7700مگاواتی تولید برق در تابستان امسال
کد خبر: 606843
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۳ ۱۷:۱۰:۲۸

مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق، گفت: امسال برنامه ۱۴۰ اقدامی را برای عبور از تابستان تنظیم کرده‌ایم که در سه محور اصلی است فصل اول برنامه‌های تولید و تامین برق است که پیش‌بینی شده ۷۷۸۷ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شود.

به گزارش ایلنا، رجبی‌مشهدی گفت: بخشی از تولید برق مربوط به نیروگاه‌هایی است که جدیدالاحداث هستند و ظرفیت ۳۰۲۶ مگاوات را به خود اختصاص داده‌اند، نیروگاه‌هایی که بر اساس تفاهم وزارت نیرو و وزارت صمت احداث می‌شوند؛ ۱۴۷۸ مگاوات ظرفیت دارند که شامل ۶ واحد می‌شود. 

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مشکلات واحدهایی که دچار محدودیت تولید به دلیل کمبود آب و یا نقص‌های دیگر برطرف می‌شود، گفت: پیش‌بینی شده این نیروگاه‌ها ۱۰۰۰ مگاوات به تولید اضافه کنند.

وی اظهار داشت: قطعا یکی از اقدامات حوزه عمومی و اداری کشور است که امسال برنامه‌ریزی داریم تا ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی را در بخش اداری داشته باشیم، همچنین پیش‌بینی شده بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی برای مشارکت در طرح‌های جابجایی بار پیک امسال استفاهد کرده و ناترازی‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی افزود: در مصوبه هیات وزیران پیش‌بینی شده که از ساعت ۶ در دوره اوج بار ساعت اداری شروع شود و تا ساعت ۱۳ خاتمه پیدا کند این طرح صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مدیریت انرژی خواهد داشت زیرا مطابق برآورد مصوبه هیات وزیران یک ساعت قبل از خاتمه کار سیستم‌های سرمایشی در مناطق عادی کشور خاموش شود و در مناطق گرمسیر کشور نیز همزمان با خاتمه کار دستگاه‌های سرمایشی روشن شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها