کد خبر: 622467
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۱۵:۱۲:۴۳
| |

اولین مجمع عمومی سالانه تپسی برگزار شد/ سود خالص تپسی در سال گذشته چقدر بود؟

در یک سال گذشته تپسی به عنوان اولین استارتاپ وارد بازار سرمایه شد گذر از سال 1401 و اطلاع رسانی موفقیت های تپسی پس از یک سال در نهایت روز چهار شنبه 21 تیر در اولین مجمع عادی عمومی سالانه تپسی، در سالن شهید آوینى مجموعه ورزشی تلاش، با حضور خبرنگاران و سهامداران و عوامل هیئت مدیره برگزار شد.

اولین مجمع عمومی سالانه تپسی برگزار شد/ سود خالص تپسی در سال گذشته چقدر بود؟
کد خبر: 622467
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۱۵:۱۲:۴۳

میلاد منشی پور، مدیر عامل تپسی در ابتدای مراسم و ضمن خیر مقدم به سهامداران و حاضران در نشست درباره آمار مسافران و سفیران خود گفت: ما 23.5 میلیون کاربر مسافر داریم و ما 2.2 میلیون کاربر راننده داریم ما از 70 میلیون سفر به 130 میلیون سفر رسیدیم.

او درباره درآمد سال 1401 و 1402 توضیح داد: ضمن اینکه درآمد عملیاتی سال 1401 حدود دو و نیم برابر و سود خالص حدود چهار برابر سال گذشته است. این را هم فراموش نکنیم که ما در سال 1401 در مقایسه با سال 1400 حدود 292 درصد سود خالص داشته‌ایم و هدف تپسی در سال 1402 هم، دو برابر کردن درآمد و سه و نیم برابر کردن سودخالص است.

منشی‌پور با بیان اینکه این شرکت توانسته است اعتماد عمومی را جلب کند، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۳ میلیون کاربر مسافر و بیش از دو میلیون کاربر راننده از تاریخ تأسیس تپسی در این شرکت ثبت‌نام کرده‌اند. امروز در ۳۲ شهر فعالیت داریم و این شرکت ۸۰ میلیارد دلار درآمد ماهانه دارد و ارزش سفرهای سالانه ۴۲۰۰ میلیارد تومان است.

او در ادامه افزود: ما بیش از ۱۳۰۰ پرسنل داریم و نیمی از این تعداد در بخش بازاریابی و جذب راننده فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل تپسی درباره افزایش درآمد و سود خالص توضیح داد: ما در سال 1401 رقمی حدود 625 میلیارد تومان درآمد داشتیم و پیش‌بینی می‌شود که این درآمد در سال 1402 به هزار و 200 میلیارد تومان برسد و سود خالص مجموعه تپسی هم در سال 1401 حدود 75 میلیارد تومان سود خالص داشته و هدف ما این است که این رقم را در سال 1402 به بیش از 260 میلیارد تومان برسانیم.

او درباره توسعه بازار فعلی تپسی توضیح داد: اتفاق خوبی که در سال 1402 و در مسیر رشد تپسی پیش‌بینی شده این است که سهم بازار‌مان در شهرهای اصلی 35 درصد افزایش و سرویس موتوپیک رشد 6 برابری پیدا خواهد کرد.

منشی پور درباره توانمندی فنی در بکارگیری هوش مصنوعی و نقطه قوت تپسی گفت: الگوریتم تخمین زمان سفر و مقایسه با دیگر اپلیکیشن‌های داخلی درصد خطای کمتری دارد. برای تخمین زمان تپسی 12 درصد خطا، ویز 13.3 درصد، نشان 16 درصد و بلد 16.5 درصد دارد.

IMG_20230713_154336_984 (5)

او درباره اقدامات تازه صورت‌گرفته در تپسی گفت: در سه ماه گذشته هم در مسیر افزایش درآمد گام برداشتیم و امیدواریم سال آینده بتوانیم بگوییم که به اهدافمان رسیدیم. ضمن اینکه سفر بین شهری تپسی فعال است و ما در تلاش هستیم با توجه به نزدیک شدن به اربعین بخش سفرهای بین شهری را گسترده‌تر و فعال‌تر کنیم. همچنین هدف سفر وی‌آی‌پی و سرویس مدرسه را خواهیم داشت. این دو سرویس جذب بیشتر مسافر و درآمدزایی بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

مدیر عامل تپسی درباره گزینه‌های اضافه شده به تپسی ادامه داد: یک گزینه به نام عجله ندارم هم به برنامه اضافه کردیم، به ما می‌گفتند که برای تقلب گزینه عجله دارم را اضافه کردیم اما الان گزینه عجله ندارم را هم اضافه کردیم به این معنا که مسافر اگر 10 دقیقه صبر کند، قیمت کمتر خواهد شد. ما توسعه کسب و کارهای جدید تپسی را هم در برنامه خود داریم.

در بخش دوم این مراسم  و پس از قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹، این مجمع در خصوص صورت‌های مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹، اتخاذ تصمیم در خصوص تخصیص و تقسیم سود مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱، اتخاذ تصمیم در خصوص معاملات موضوع ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، تعیین پاداش هیأت مدیره، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی اصلی و علی‌البدل و تعیین حق‌الزحمه ایشان برای سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیأت مدیره و کمیته‌های تخصصی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ رأی‌گیری و در نهایت با اکثریت آرا تصویب شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها