کد خبر: 646750
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

وعده صادارت خودروی ایرانی به روسیه کجا رسید؛ خودروی روسی وارد ایران می‌شود!

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: آنچه در واقعیت اتفاق افتاده، این است که یک مقام روسی چندی پیش از گرانی خودروهای ایرانی گلایه کرد و از سوی دیگر در حرکتی معکوس، زمینه صادرات یک خودروی روسی به ایران نیز فراهم شده است.

وعده صادارت خودروی ایرانی به روسیه کجا رسید؛ خودروی روسی وارد ایران می‌شود!
کد خبر: 646750
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۲۱:۰۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی خبر داده که ایران نه‌تنها نتوانست به روسیه خودرو وارد کند بلکه روسیه زمینه واردات یک خودروی روسی به ایران را فراهم کرده است!

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار خودروی روسیه که قرار بود پس از خروج شرکای خارجی به واسطه تحریم‌ها، پله ترقی خودروسازی ایران شود، حالا چین را به بزرگ‌ترین صادر کننده خودروی جهان تبدیل کرده است. خودروسازان چینی به پشتوانه دیپلماسی و حمایت‌های دولتی، به‌سرعت بازار خودروی روسیه را تصاحب کردند. این در شرایطی است که خودروسازی ایران نتوانست سهمی از بازار خودروی این کشور را برای خود حفظ کند. ظاهرا ایران نتوانسته چندان در این بازار با موفقیت عمل کند. حالا سوال اینجاست که نتیجه ۱۲تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی و روسی که شهریور ماه سال گذشته به مبلغ ۷۰۰میلیون یورو امضا شد چه بود؟

این روزنامه افزوده است: یا نتیجه ادعای مدیران ایران‌خودرو و سایپا که پی‌در‌پی از برنامه‌های خود برای صادرات به روسیه گفته‌اند، ازجمله اینکه مدیرعامل سایپا عنوان کرده برای صادرات ۱۲۰هزار خودروی سواری و تجاری به روسیه قرارداد منعقد شده است، چه شد؟ یا مثلا ایران‌خودرویی‌ها عنوان کرده بودند که مشتریان روسی، تارا و دنا را پسندیده‌اند و قرار است هزاران دستگاه از این خودروها راهی بازار روسیه شود. حالا آنچه در واقعیت اتفاق افتاده، این است که یک مقام روسی چندی پیش از گرانی خودروهای ایرانی گلایه کرد و از سوی دیگر در حرکتی معکوس، زمینه صادرات یک خودروی روسی به ایران نیز فراهم شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها