کد خبر: 673202
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۱ ۱۵:۴۵:۰۹
| |

غدیر و حل چالش بزرگ ناترازی انرژی

ناترازی انرژی که یکی از دغدغه‌های مهم دولت است، به صورت جدی صنایع را تحت تاثیر قرار داده و از ریسک‌های بزرگ صنعت به شمار می‌آید.

غدیر و حل چالش بزرگ ناترازی انرژی
کد خبر: 673202
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۱ ۱۵:۴۵:۰۹

ناترازی انرژی که یکی از دغدغه‌های مهم دولت است، به صورت جدی صنایع را تحت تاثیر قرار داده و از ریسک‌های بزرگ صنعت به شمار می‌آید به ‌طوری که بسیاری از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی صنعتی را با مشکل جدی تامین انرژی در زمستان و تابستان رو به رو کرده است.

گفتنی است، ناترازی انرژی تنها به برق محدود نمی‌شود، همان‌گونه که در زمستان چالش تامین گاز و قصه پر غصه واردات را پیش رو داریم و در تابستان نیز برای برطرف کردن نیاز برق محدودیت‌هایی برای صنایع مختلف در نظر گرفته می‌شود، اتفاقی که این روزها گریبانگیر بخش زیادی از صنایع است.

گروه سرمایه‌گذاری غدیر نیز در این چرخه از گزند این کمبودها در امان نبوده و برای جلوگیری از آسیب بیشتر صنایع خود و در راستای تامین انرژی برنامه‌ریزی جدی انجام داده و به طرح‌ها و پروژه‌هایی که در زمینه تامین انرژی صنایع مطرح شده است و صرفه اقتصادی دارند، نگاه ویژه‌ای دارد.

گروه سرمایه‌گذاری غدیر در سال‌های اخیر از موضوع ناترازی انرژی در بخش درآمدزایی آسیب جدی دیده است و در بعضی از بخش‌ها نبود انرژی و در راستای آن کاهش تولید منجر به عدم النفع برای هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه غدیر و در نهایت گروه سرمایه‌گذاری غدیر شده است.

گفتنی است در بعضی از صنایع غدیر، ناترازی انرژی علاوه بر مشکلات متعدد در فرآیند و میزان تولید به اصل سرمایه خسارت وارد کرده است، به ویژه در صنعت آلومینیوم احیای مجموعه و بازگشت به شرایط قبل از قطعی برق هزینه گزافی به گروه تحمیل کرده است.

گروه سرمایه‌گذاری غدیر برای برون رفت از این چالش راهبرد جدی در کوتاه‌ترین دوره زمانی اتخاذ کرده است و اقدامات متنوعی برای تامین انرژی صنایع خود انجام داده، اما همچنان کفایت جبران تمام این کمبود انرژی را ندارد.

از موارد اجرا شده برای جبران ناترازی و تامین انرژی صنایع غدیر می‌توان به راه‌اندازی بخش بخار نیروگاه قشم، نیروگاه خورشیدی جرقویه، تامین آب و برق فولاد نی‌ریز، تامین آب پتروشیمی شیراز، نیروگاه زیم‌آور به عنوان نمونه اشاره کرد که یا انجام شده یا در حال اجراست.

نکته بعدی که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، هدررفت انرژی در صنایع است. یکی از بخش‌های برنامه هفتم توجه جدی به این موضوع است و اینکه بندهایی در این برنامه وجود دارد که طبق قانون، برنامه و امتیازاتی برای افزایش راندمان صنایع‌هایی که در کاهش مصرف انرژی تلاش می‌کنند در نظر گرفته شده است.

بیان این نکته حایز اهمیت است که مجموعه غدیر و هلدینگ‌های تابعه مکلف شده‌اند ظرفیت‌های موجود را احصا و با قید فوریت برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌مندی از آن را انجام بدهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها