کد خبر: 161097
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۹ ۱۱:۵۱:۰۰
| |

اختلاف بروکسل و لندن بر سر مناسبات بعد از برگزیت

رسانه‌های آلمانی از اختلافات چشمگیر بین بروکسل- لندن درباره مناسبات آینده بعد از برگزیت خبر می‌دهند.

اختلاف بروکسل و لندن بر سر مناسبات بعد از برگزیت
کد خبر: 161097
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۹ ۱۱:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| "میشل بارنیر"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت، ایده های لندن درباره مناسبات آینده بعد از برگزیت را رد می کند. وی درباره ایده های انگلیس در این باره ابراز شک و تردید بالایی کرده است.

بارنیر روز سه شنبه بعد از دیدار با وزرای اروپایی در بروکسل ضمن رد دادن امتیازات ویژه به اندن ایده انگلیس در این راستا را توهم نامیده و آن را رد کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد لندن مبنی بر اینکه تنها در برخی شاخه ها و زمینه های اقتصادی قواعد اتحادیه اروپا را رعایت کند وبه این ترتیب از محدودیت های تجاری در زمینه های دیگر اجتناب شود گفت: دولت انگلیس هنوز در این باره توضیحی نداده است که این امر چگونه باید شکل گیرد.

ترزامی، نخست وزیر انگلیس قرار است روز جمعه سخنرانی اساسی در این باره داشته باشد.

انگلیس می خواهد در اواخر ماه مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند و بعد از آن باید یک مرحله گذار دو ساله را پشت سر بگذارد. بارنیر اعلام کرد که هم برای جدایی و هم درباره مرحله گذار همه شرایط هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: نقاط مورد اختلاف زیادی همچنان با انگلیس وجود دارد که اگر برطرف نشود هیچ دوره انتقالی وجود نخواهد داشت. بارنیر می خواهد امروز(چهارشنبه) پیش نویس یک قرارداد خروج را ارائه دهد.

به نوشته روزنامه هندلزبلات آلمان این پیش نویس مهم ترین مسائل برگزیت و همچنین مرحله گذار برنامه ریزی شده بعد از خروج انگلیس را تنظیم می کند.

در ماه دسامبر گذشته اتحادیه اروپا و انگلیس درباره برخی نکات کلیدی از جمله حقوق آینده میلیون ها شهروند انگلیسی در اتحادیه اروپا، پرداخت های نهایی لندن به بروکسل و جلوگیری از مرزبندی جدید بین ایرلند و ایرلند شمالی توافقاتی انجام دادند. حالا این طرح تواقی باید به صورت قانونی فرمول بندی و تنظیم شود. اتحادیه اروپا می خواهد انگلیس در دوران انتقالی هم همچنان به قواعد اروپایی پایبند مانده و سهم مالی خود به این اتحادیه را پرداخت کرده اما در تصمیم گیری های اروپایی مشارکت نداشته باشد.

به نوشته روزنامه "هامبورگر ابند بلات" ، بیشترین اختلافات درباره دوران دراز مدت بعد از دوره گذار دیده می شود. دولت آلمان در این باره ابراز امیدواری کرد که بالاخره این مسئله آشکارتر شود که مناسبات آینده بین بروکسل-لندن چگونه می تواند به نظر برسد.

"مایکل رات"، معاون وزارت امور خارجه آلمان در این باره اظهار داشته است که دولت انگلیس باید بالاخره کارت ها را روی میز قرار دهد.

دولت انگلیس بر این مسئله تاکید دارد که می خواهد هم بازار داخلی اتحادیه اروپا و هم اتحادیه گمرکی را ترک کند. وزیر تجارت انگلیس روز سه شنبه در یک سخنرانی از این رویکرد دولت خود دفاع کرد.

وی در این باره گفت که خروج از اتحادیه گمرکی اروپا ضرورت دارد تا ما بتوانیم قراردادهای تجاری مستقل با قدرت های اقتصادی نوظهور مانند چین را ببندیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها