کد خبر: 194038
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۱۳:۵۴:۰۰
| |

ابراز نگرانی رعد الحسین درباره جنگ الحدیده

به دنبال حمله ائتلاف عربی به رهبری عربستان به بندر «الحدیده» یمن، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل نسبت به پیامدهای این عملیات بر اوضاع انسانی در حدیده ابراز نگرانی کرد و به بررسی وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورهای جهان پرداخت.

ابراز نگرانی رعد الحسین درباره جنگ الحدیده
کد خبر: 194038
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۱۳:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در ادامه حملات ائتلاف عربی به یمن که حالا با جدیدترین عملیات آنها با نام "پیروزی طلایی" در جریان است، زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره پیامدهای این عملیات بر اوضاع این کشور و کشته شدن غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک عربی، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، بحرین به سرکوب جامعه مدنی و تصویب قوانینی که حقوق اساسی ملت بحرین را محدود می‌کند، ادامه می‌دهد.

وی در سخنرانی در افتتاحیه سی و هشتمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: دسترسی غیرمشروط مقامات دفتر من به بحرین و تدابیر خاص در این زمینه غیرممکن است و بحرین با آن مخالفت کرده است.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل، بحرین را به حرکت در مسیر عکس رویکرد کنونی ترغیب کرد و افزود: آماده‌ایم در این زمینه به بحرین مشورت فنی و حقوقی ارائه کنیم.

وی درباره آوارگان روهینجا نیز تأکید کرد: نباید پناهجویان روهینجا از بنگلادش بدون نظارت و کنترل به میانمار بازگردانده شوند.

از سوی دیگر، رعد الحسین افزود: نقض حقوق بشر در کره شمالی ادامه دارد و ما از عدم همکاری پیونگ یانگ با سازمان ملل متأسفیم. وی همچنین چین را به ممانعت از حضور فعالان مستقل در نهادهای حقوقی سازمان ملل متهم کرد و از 47 عضو شورا خواست کمیسیون بین‌المللی برای بررسی نقض‌ حقوق بشر در ونزوئلا و نیکاراگوئه تشکیل دهند.

الحسین از دولت آمریکا نیز خواست به سیاست "ناجوانمردانه" جداسازی فرزندان و والدین مهاجران از مکزیک خاتمه دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها