کد خبر: 222223
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۲:۳۵:۰۰
| |

وزیر خارجه آلمان:

کره‌ شمالی مدارک روشنی دال بر توقف برنامه هسته‌ای خود ارائه دهد

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان از کره شمالی خواست مدارک واضح و روشنی را دال بر توقف برنامه هسته‌ای تسلیحاتی خود ارائه دهد.

کره‌ شمالی مدارک روشنی دال بر توقف برنامه هسته‌ای خود ارائه دهد
کد خبر: 222223
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۲:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان استرداد بقایای سربازان کشته شده آمریکایی به این کشور را تمجید کرد.

به دنبال توافق رهبران کره شمالی و آمریکا، پیونگ یانگ روند تحویل بقایای اجساد نظامیان قربانی آمریکایی در جریان جنگ کره را به واشنگتن آغاز کرد. هممزان دونالد ترامپ از رهبر کره شمالی بابت این اقدام و پایبندی به تعهداتش تشکر کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: هواپیمای وابسته به نیروی هوایی آمریکا در حالی که حامل بقایای اجساد نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ کره بود کره شمالی را ترک کرد.

بنا به این بیانیه این هواپیما اجساد را به پایگاه هوایی "اوسان" در کره جنوبی منتقل کرده و قرار است در مراسمی رسمی در آغاز ماه اوت در این پایگاه، اجساد مذکور به آمریکا منتقل شوند.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای قرار است بقایای اجساد 50 الی 55 سرباز آمریکایی کشته شده در جنگ کره تحویل داده شود.

وزیر امور خارجه آلمان که در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری (RND) آلمان سخن می گفت از دولت کره شمالی درخواست کرد که مدارکی برای توقف برنامه اتمی خود ارائه دهد.

وی درباره در پیش گرفتن سیاست سمبولیک در این راستا هشدار داده و گفت: کره شمالی باید دست دراز شده کره جنوبی را بگیرد و گام های مشخص و قابل اطمینانی را در راستای خلع سلاح هسته ای خود بردارد.

هایکو ماس برای حل اختلافات دو کره رفتارها و سیاست های سمبولیک را کافی ندانست.

وزیر امور خارجه آلمان اخیرا در سفری به کره جنوبی هم از کره شمالی خواسته بود اقدامات قاطعی به سوی خلع سلاح هسته ای بردارد.

وی تصریح کرد که کره شمالی باید اقدامات قاطعی را به سوی خلع سلاح اتمی انجام دهد و آلمان از روند پیچیده و سخت خلع سلاح حمایت خواهد کرد.

وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با کانگ کیونگ ووها وزیر خارجه کره جنوبی در سئول تصریح کرد: آلمان دانش و اطلاعات فنی را که از مشارکت در مذاکرات چندجانبه هسته‌ای با ایران کسب کرده است، به اشتراک خواهد گذاشت.

دیپلماسی سئول برای بهبود روابط با همسایه شمالی خود همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها