کد خبر: 229210
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۱۰:۱۹:۰۰
| |

ریاض به دانشجویان پزشکی خود اجازه ماندن در کانادا را داد

به دنبال اختلافات دیپلماتیک میان کانادا و عربستان در ماه اوت، ریاض از تصمیم قبلی خود صرف نظر کرده و به دانشجویان پزشکی خود اجازه داد برای ادامه تحصیل در کانادا بمانند.

ریاض به دانشجویان پزشکی خود اجازه ماندن در کانادا را داد
کد خبر: 229210
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مقامات کانادا اعلام کردند که ریاض به بیش از 1000 تن از دانشجویان پزشکی خود اجازه داد در کانادا مانده و تحصیلات خود را تکمیل کنند. این در حالی است که ریاض به دنبال اختلافات دیپلماتیک با اتاوا به دانشجویان خود دستور داده بود این کشور را ترک کنند.

طبق اعلام مقامات دانشگاه‌های کانادا، 1053 دانشجوی سعودی از وزارت علوم کشورشان گواهی تمدید اقامت در کانادا را دریافت کرده‌اند.

در واقع ریاض به دانشجویان پزشکی سعودی تا 31 اوت برای انجام فرصت‌های آموزشی و انتقال به دانشگاه‌های دیگر کشورها فرصت داده بود که هفته گذشته این زمان را تا 22 سپتامبر تمدید کرد.

مهلت نهایی برای انجام این اقدامات دانشجویان مشخص نشده اما با توجه به اینکه این اقدامات حدود 18 ماه ممکن است طول بکشد، تعدادی از دانشجویان احتمالا برای تکمیل تحصیلات خود در کانادا می‌مانند به ویژه اگر یک سال از تحصیلات‌شان باقی مانده باشد.

پس از اینکه اتاوا در پیامی توئیتری درخواست آزادی فعالان حقوق بشری در عربستان را مطرح کرد ریاض ششم اوت خواستار خروج سفیر کانادا در این کشور شد و به دنبال آن همه روابط تجاری خود را به ادعای "مداخله" کانادا در امور داخلی عربستان با این کشور به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد، در حال برنامه‌ریزی برای انتقال دانشجویان سعودی مقیم کانادا به دیگر کشورهاست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها