کد خبر: 229312
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۱۴:۴۲:۰۰
| |

تبلیغات انتخاباتی در سراسر گرجستان آغاز شد

تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گرجستان از امروز چهارشنبه بطور رسمی در سراسر این کشور آغاز شد.

تبلیغات انتخاباتی در سراسر گرجستان آغاز شد
کد خبر: 229312
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۱۴:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «گئورگی مارگولاشویلی» رئیس جمهوری گرجستان با صدور فرمانی 28 اکتبر (6 آبان ماه ) را روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد .


بر اساس قانون انتخابات گرجستان، شهروندان گرجی 35 ساله و بالاتر، با داشتن حداقل پنج سال اقامت دایمی در گرجستان می توانند داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری این کشور شوند .


همچنین طبق قانون انتخابات گرجستان همه شهروندان این کشور به غیر از اعضای کمیسیون های انتخاباتی ، قضات ، مامورین وزارت کشور ، وزار ت دفاع ، دادستانی و نهادهای اطلاعاتی می توانند در تبلیغات انتخاباتی مشارکت کنند .


قانون انتخابات گرجستان مشارکت اتباع و نهادهای خارجی ، تشکل های خیریه و دینی ، مامورین نهادهای شهری در حین اجرای وظایف خود در تبلیغات انتخاباتی را منع کرده است .


برگزاری تبلیغات انتخاباتی در نهادهای اجرایی ، قضایی و در واحدهای نظامی مجاز نمی باشد .


ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 30 روز مانده به روز برگزاری انتخابات به پایان می رسد و تا به حال 31 تن از کمیسیون مرکزی انتخابات درخواست ثبت نامزدی کرده اند .


تبلیغات انتخاباتی یک روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در گرجستان ادامه خواهد داشت .


این آخرین دوره است که انتخاب رئیس جمهوری در گرجستان با رای مستقیم مردم برگزار می شود و در دوره بعدی رئیس جمهوری توسط نمایندگان پارلمان انتخاب خواهد شد .


حزب حاکم ' رویای گرجستان ' تا به حال نامزد خود برای این دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی نکرده و مسئولان این حزب سیاسی اعلام کردند که از نامزدی یکی از نامزدهای مستقل حمایت خواهند کرد .

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها