کد خبر: 232217
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۲ ۰۹:۵۴:۰۰
| |

طرح کنگره آمریکا برای تحریم تعدادی از گروههای عراقی

رسانه های خارجی از طرح نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره ایالات‌متحده درخصوص تحریم های جدید علیه گروه های مقاومت عراق به بهانه نزدیکی آنها به ایران خبر دادند.

طرح کنگره آمریکا برای تحریم تعدادی از گروههای عراقی
کد خبر: 232217
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۲ ۰۹:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| قانونگذاران آمریکایی در ادامه اقدامات ضد ایرانی واشنگتن به دنبال طرحی برای مقابله با آنچه «نفوذ فزاینده ایران در عراق» می نامند، هستند.

به گزارش رویترز، مجلس سنا آمریکا با این طرح علاوه بر اقدامات دیگر تحریم های «مرتبط با تروریسم» را علیه «گروه های تحت حمایت ایران» در عراق اعمال خواهد کرد. بنا بر اعلام برخی مشاوران مجلس سنا آمریکا، این طرح به بهانه نگرانی از احتمال حمله شبه نظامیان عراقی تحت حمایت ایران به اماکن دیپلماتیک آمریکا در عراق در حال تدوین است.

این لایحه وزارت خارجه آمریکا را موظف خواهد کرد تا لیستی از گروه های مسلح در عراق که به ادعای خودشان از سوی ایران حمایت تسلیحاتی و نظامی دریافت می کنند را تهیه و منتشر کند.

این لایحه توسط 3 سناتور ضد ایرانی به نام های «تد کروز»، «مارکو روبیو» و «دیوید پرود» تدوین شده است و هنوز جزئیاتی در خصوص اینکه این لایحه چه زمانی در کمیته های کنگره مورد بررسی قرار خواهد گرفت منتشر نشده است.

منبع:‌ مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها