کد خبر: 241988
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۱۰:۴۹:۰۰
| |

ابراز رضایت آمریکا از نتایج نشست استانبول درباره سوریه

جیمز جفری، نماینده آمریکا در امور سوریه نتایج نشست سران چهارجانبه درباره سوریه که در 27 اکتبر در استانبول برگزار شد را ستایش آمیز توصیف کرد.

ابراز رضایت آمریکا از نتایج نشست استانبول درباره سوریه
کد خبر: 241988
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۱۰:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| جیمز جفری، نماینده آمریکا در امور سوریه در جریان سفرش به بروکسل خاطرنشان کرد: ما از نتایج چهارجانبه درباره سوریه که 27 اکتبر در استانبول با حضور رهبران روسیه، ترکیه، آلمان و فرانسه برگزار شد، بسیار خرسند هستیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در بیانیه پایانی مشترک خواستار حمایت از آتش بس در سوریه، همکاری در راستای راهکار مسالمت‌آمیز و تشکیل کمیته قانون اساسی جدید سوریه تا آخر سال 2018 میلادی و همچنین افزایش کمک‌رسانی به ملت سوریه شدند.

از سوی دیگر، میخائیل بوگدانوف، ، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی با رمزی عزالدین رمزی، معاون استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه به بررسی افزایش کمک‌رسانی به سوریه پرداخت.

دو طرف به بررسی وضعیت سوریه و روند سیاسی براساس مقررات کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی پرداختند.

بوگدانوف بر ضرورت افزایش کمک‌رسانی برای بازسازی سوریه به ویژه فراهم کردن شرایط برای بازگشت آوارگان و پناهجویان سوری تاکید کرد.

طرف روس همچنین بر اهمیت فراهم کردن شرایط مناسب برای بازگشت امن آوارگان و پناهجویان سوری به سرزمینشان و حمایت از آن‌ها در درگیری مسلحانه و بازداشت‌های بی‌هدف تاکید کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها