کد خبر: 242481
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ۰۸:۴۹:۰۰
| |

ترامپ و رسانه‌، به یک اندازه متهم به ترویج خشونت با انگیزه سیاسی

در یک نظرسنجی که به تازگی صورت گرفته، نزدیک به نیمی از رای‌دهندگان بر این باور بوده‌اند که رسانه‌ها، خشونت با انگیزه سیاسی را ترویج می‌کنند و تقریبا همین تعداد از شرکت‌کنندگان نیز معتقدند که دونالد ترامپ هم همین کار را انجام می‌دهد.

ترامپ و رسانه‌، به یک اندازه متهم به ترویج خشونت با انگیزه سیاسی
کد خبر: 242481
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ۰۸:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| 47 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که با همکاری روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ای‌بی‌سی صورت گرفته، بر این باورند که رسانه‌ها به خاطر روش گزارش اخبار متهم هستند. در همین حال 49 درصد از رای‌دهندگان نیز انگشت اتهام خود را به خاطر نوع صحبت‌ کردن دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، به سمت او نشانه رفته‌اند.

این نظرسنجی از 29 اکتبر تا یکم نوامبر صورت گرفته و 1041 تن در آن شرکت کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی در روزی منتشر شد که ترامپ در پاسخ به سوالی درباره تاثیر صحبت‌هایش به خبرنگاران گفت: شما با سوالاتتان دارید ایجاد خشونت می‌کنید.

خبرنگار ای‌بی‌سی در این نشست خبری به دونالد ترامپ گفت: نیمی از آمریکایی‌ها می‌گویند شما خشونت با انگیزه سیاسی را با روش صحبت کردنتان ترویج می‌کنید.

ترامپ در پاسخ به این اظهارات گفت: نه، شما با سوالتان دارید ایجاد خشونت می‌کنید. شما و همینطور تعداد زیادی از خبرنگاران با ننوشتن واقعیت دارید ایجاد خشونت می‌کنید.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که تنها 19 درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند رییس جمهور آمریکا در تلاش است تا خشونت را در این کشور کاهش دهد و 29 درصد از آنان می‌گویند، ترامپ نه خشونت را ترویج کرده و نه آن را تقبیح می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، در این نظرسنجی همچنین تنها 15 درصد از شرکت‌کنندگان رسانه‌ها را تقبیح کننده خشونت دانسته و 33 درصد گفته‌اند رسانه‌ها نه خشونت را ترویج و نه تقبیح می‌کنند.

این نظرسنجی به دنبال ارسال بمب‌های لوله‌ای برای منتقدان دونالد ترامپ و کشته شدن 11 نفر در یک کنیسه به دنبال تیراندازی یک مرد در شهر پیتزبورگ صورت گرفته است که دونالد ترامپ هر دو اقدام را محکوم کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها