کد خبر: 250673
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

آیا ماکرون در مقابل «جلیقه‌زردها» کوتاه آمد؟

رئیس‌جمهور فرانسه دوشنبه‌شب و برای اولین‌بار پس از گذشت چهار هفته از اعتراضات جلیقه‌زردها با مردم فرانسه صحبت کرد، مسئولیت بخشی از ناآرامی‌ها را بر عهده گرفت و تمهیداتی را برای آرام کردن اعتراضات جلیقه زردها اعلام کرد.

حجم ویدیو: 4.18M | مدت زمان ویدیو: 00:02:04 دانلود ویدیو
کد خبر: 250673
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۲۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امانوئل ماکرون، شامگاه دوشنبه پس از گذشت چهار هفته از اعتراضات جلیقه زردها در اولین موضع گیری عمومی با مردم فرانسه صحبت کرد، مسئولیت بخشی از ناآرامی‌ها را برعهده گرفت و تمهیداتی را برای آرام کردن اعتراضات جلیقه زردها اعلام کرد که از جمله آن‌ها افزایش 100 یورویی حداقل دستمزد و حذف مالیات ساعات اضافه کاری بودند.

اما سخنان ماکرون با واکنش‌های متعدد مخالفان سیاسی او مواجه شد.

مارین لوپن، رهبر جناح راست افراطی فرانسه، ماکرون را پرت و ناآگاه از جامعه خطاب کرد که حاضر نیست مدل اقتصادی-سیاسی مورد نظرش را تغییر دهد. لوپن مدل ماکرون رو شامل «جهانی شدن وحشی»، «رقابت ناعادلانه»، «مبادلات بازار آزاد گسترده» و «مهاجرت وسیع» توصیف کرد.

ژان لوک ملانشون رهبر حزب چپ‌گرای «فرانسه تسلیم ناپذیر» ماکرون را با عبارت «رئیس جمهوری ثروتمندان» خطاب کرد و گفت تمام تمهیداتی که ماکرون در سخنرانی دوشنبه شب اعلام کرد از جیب مالیات‌دهندگان عادی و بیمه‌شدگان پرداخت خواهد شد و نه از جیب ثروتمندان بزرگ.

حزب سوسیالیست فرانسه به رهبری اولیویه فور، با انتقاد از ماکرون گفت که او مسیر سیاست‌هایش را تغییر نداده و پیشنهاد او به‌عنوان ابتکار جدید همان سیاست سارکوزی است. او گفت که سیاست حذف مالیات از ساعات اضافه کاری به معنای افزایش فشار به بیکارها و بازنشسته‌هاست.

اما واکنش جلیقه‌زردها چه بود؟ بعضی از آن‌ها تمهیدات ماکرون را «اولین قدم مثبت» ارزیابی می‌کنند، اما تعداد زیادی از جلیقه‌ زردهایی که با روزنامه لوموند صحبت کرده‌اند می‌گویند که از صحبت‌های رئیس‌جمهوری ناامید شده‌اند. آنها می گویند منتظر اقدام واقعی هستند و به همین خاطر به اعتراضشان ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها